Winterslop

Baardwijk 1 (zon)

3e klasse B

3 februari 2019 14:30

Het was om drie over half een verzamelen voor de bespreking. De winterstop is voorbij en we gaan vol goede moed naar Groen Wit. De thuis wedstrijd is met 3-0 gewonnen en de trainer hamert erop dat we ze kort moeten zetten en aan moeten pakken. We vertrekken richting Breda waar Groen Wit zijn thuishaven heeft. Hier aangekomen ziet Hansie tot zijn verbazing dat hij hier nog nooit is geweest. De kantine is klein en de vintage vloer stamt nog uit de tijd van de noodwoningen, maar het heeft wel zijn charme. We gaan een etage hoger naar de bestuurskamer, waar we hartelijk worden ontvangen met een bakje koffie en een mooi uitzicht over het hoofdveld. De jongens zijn omgekleed en beginnen aan de warming-up. Het is tijd,  we beginnen aan de wedstrijd voor de drie punten. We zetten druk maar Groen Wit is niet echt onder de indruk, want vijf minuten later is het 1-0 voor Groen Wit. Lekker dit, maar we gaan stug door en in de achtste minuut een steekbal van Tom op Ugur die de bal perfect voorgeeft op Guus die hem heerlijk binnenschiet 1-1.Baardwijk wil door en in minuut 17 een voorzet van Isak die voor langs de goal rolt, maar waar Guus net niet bij komt. Op rechts komt Ugur weer opstormen en geeft voor op Delano, wij gaan staan om te juichen maar hij schiet eigenlijk een niet te missen kans naast. Doet Groen Wit niet meer mee, jawel ze hebben een paar aardige spelers rondlopen. Ze hanteren vaker dan verwacht de lange bal en spelen mannelijk voetbal. Het is rust en we gaan naar de thee, Hansie is stiekem aan het dromen want de tussenstanden bij de nummers 1 en 2 in de competitie zijn heel gunstig.

We beginnen aan de tweede helft en gezien de kansen  van de eerste helft hebben we er geloof in. Na tien minuten de betere te zijn komt Groen Wit steeds beter in hun spel, Tom word met een lichte blessure gewisseld voor Dylan die sterk invalt zo blijkt en pakt gelijk de aanvoerdersband. In minuut 62 gaat Isak alleen door maar verzilverd zijn kans niet. Maar in minuut 65 komt er een voorzet van Groen Wit die voorlangs de goal rolt, gelukkig staat er niemand die hem binnen kan tikken. We moeten weer wisselen want guus kan niet verder en Good Old Robbie Ravie komt erin. De kansjes komen van beide kanten en zijn niet echt gevaarlijk. In minuut 76 passen we de laatste wissel toe en Isak wordt vervangen door Sjors. Dylan krijgt nog een kopkans die naast gaat, Hansie gelooft het wel en tekent voor een punt gezien de eindstanden bij de nummers 1 en 2.  Maar dan in minuut 88, zou hij het dan weer flikken Good Old Robbie Ravie. Hij krijgt een voorzet , neemt de bal aan en scoort. Iedereen juicht, maar helaas, de goed leidende scheidsrechter keurt de goal af wegens buitenspel. Groen Wit komt in minuut 92 nog met een aanval die wordt gestopt door middel van een overtreding net buiten de zestien. Jullie raden het al, hij krult de bal over de muur in de hoek en onze Patrick is kansloos 2-1. Het is nu uithuilen en zorgen dat we tegen Zigo thuis volgende week wel de drie punten pakken.

Zoals een gezegde van Hansie luidt en Marco zingt: “Dromen zijn bedrog“

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag hier: https://flic.kr/s/aHsmv4F8r7