Irene '58 - Baardwijk: Loon na werken

Irene'58 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

4 november 2018 14:00

We beginnen de bespreking om 12.00 uur omdat de wedstrijd om 14.00 uur begint. Emiel de trainer en Hansie hebben een beetje spanning en kriebels, want er moet gewonnen worden. Emiel heeft hier en daar wat informatie over Irene ingewonnen en zegt dat ze de bus parkeren voor de goal, en met lange ballen werken. We gaan op weg naar Den Hout, waar de meeste van ons nog nooit zijn geweest. Daar aangekomen begrijp ik dat ze de bus op het hoofdterrein parkeren, rondom het complex parkeren gaat maar net met een personen auto. Het sportpark ligt gemoedelijk tussen de molen en een kerk in een woonwijk. Jac onze vlagger, Emiel en ik worden hartelijk ontvangen in de bestuurskamer met een warm en koud drankje. We krijgen te horen dat ze ook nog een kunstgrasveld hebben, maar dat ligt een eindje verder in de woonwijk. Over twee jaar moet daar een nieuw sportpark komen, Irene ‘58 succes ermee en hopelijk mogen we dan nog een keertje langskomen. Om twee uur fluit de goed leidende scheidsrechter en beginnen we voor de drie punten. Bork begint en krijgt in de eerste minuut al een corner mee die in niets eindigt. Maar in de derde minuut heeft Bork voorin balverlies en is Irene in de omschakeling razendsnel  bij onze keeper Patrick. Ze profiteren er niet van, maar deze had wel mogen zitten. Bork herpakt zich en in de achtste minuut komt er een dieptebal van Rene op Joep, die Isak bedient maar dan te zacht schiet. Bork is ontketent en  creëert kansjes, maar dan in minuut 18 een schot van Joep die op de doellijn word gekeerd door een speler van Irene. We gaan door met goed voetbal en strijd, krijgen kans na kans maar benutten deze niet. Irene maakt een overtreding net buiten de zestien, Bart legt aan en schiet zijn voorzet richting de tweede paal. Dylan loopt voorlangs zonder de bal te raken blijkt later. De bal belandt op de paal, tegen de keeper zo de goal in. Dylan loopt juichend weg en iedereen denkt dat hij gescoord heeft maar dan loopt de scheidsrechter naar onze aanvoerder Joep toe en zegt: ‘voor de duidelijkheid, het was een eigen doelpunt hoor’. Jammer Dylan, maar goed geprobeerd en het maakt ook eigenlijk niet uit, hij telt! 0-1 dus. Bork draait op volle toeren en dat merkt vooral de linksback van Irene die tegen baltovenaar Ugur staat. Ik denk dat hij in zijn slaap nog rondjes aan het draaien is. In minuut 41 zet Davy die met een gekneusde teen speelt een aanval op en loopt zelf door, hij passeert de keeper en rond af met buitenkant rechts 0-2. Ik moest even zeggen van Isak dat hij een prachtige loopactie maakte, waardoor Davy kon opstomen.

Het is rust en we gaan aan de ranja. We praten wat na zeggen tegen elkaar dat we gauw 0-3 moeten maken, dan is het erop en erover.

Gelijk in minuut 47 een schot van Delano die de keeper knap keert. Onze Rene de Slowaak die ook een goede wedstrijd speelt rukt in diezelfde minuut op, en haalt verwoestend uit buiten de zestien. De keeper stond erbij en keek er naar, 0-3. Doet Irene dan helemaal niks, jawel. Bork neemt wat gas terug waar Irene gelijk gebruik van maakt en in de omschakeling gelijk voor Patrick staat, die gelukkig redt. In minuut 54 scoort Irene een doelpunt, maar Jac vlagt voor buitenspel waar de scheidsrechter in mee gaat. Irene bijt wat van zich af en er komt een voorzet van rechts, Davy springt met de spits mee de lucht in en bij het dalen geeft hij een duwtje: een strafschop en geel. Terecht zegt  Davy, maar ik dacht dat hij op mijn gekneusde teen zou landen. De strafschop word genomen en onze Patrick stopt hem, maar wat nu? De scheids fluit en laat hem opnieuw nemen. Te vroeg van de lijn gekomen door Patrick geeft de scheids aan en in de tweede keer scoort Irene de 1-3. Bork en de toeschouwers denken: het zal toch niet, maar dan herstellen onze mannen zich weer. We krijgen wat corners, een kopbal van Dylan die de keeper knap redt. Het wordt tijd voor vers bloed vindt Emiel, Tina komt erin  voor Guus in minuut 65. Irene komt er nog een keer uit, en krijgt een corner waar niks uitkomt. We drukken Irene weer terug wat gelijk een kans oplevert, maar helaas schiet Joep net voor langs. Dylan die moegestreden is, wordt gewisseld voor Tom in minuut 73, Ugur draait zijn back nog een keer dol en geeft een voorzet op Tina, die diagonaal in kopt maar helaas, de keeper keert. Vanuit een inworp geeft Tom voor op Tina die met de keeper meesprint, deze laat de bal los en de goed oplettende Delano weet daar wel raadt mee in minuut 81: 1-4. Rene is ook moegestreden  en wordt vervangen voor Marc die na een blessure weer op de weg terug is. Het moment van de wedstrijd is aan Ugur besteed, hij begint aan een solo die zijn weerga niet kent. Vanaf de rechterkant passeert hij een speler en pakt de tweede speler ook in een beweging, dan gaat hij de zestien in en d.m.v. een lichaamsschijnbeweging stuurt hij nog eens twee spelers het bos in. Hij gaat nu op de keeper af, draait zijn lichaam in en maakt in minuut 84 beheerst  links onder in het hoekje de 1-5. De koek is op denken wij, maar nee. Tina die lekker invalt heeft nog een slot akkoord voor ons in petto. Na een prachtige actie in de zestien haalt Tina verwoestend uit, ik sta op om te juichen en zie dan dat de paal staat te schudden maar het netje niet bolt. Jongens we zijn er nog niet waar we willen zijn, maar we zitten in de goede richting. Ik wil onze toeschouwers weer bedanken en hoop dat ze vandaag hebben genoten van het weer en ons voetbal. Ook wil ik even MIGEFOTOGRAFIE bedanken voor al die prachtige foto’s die hij iedere week maakt. Als het koud wordt komt er een fles schrobbelaar jouw kant op, ik heb in de wandelgang gehoord dat je daar warm van wordt. Oh ja bart, jij mag dinsdag alle inworpen doen.

Zoals een gezegde van Hansie luidt:

“Wie goed voetbalt, zal oogsten“

Groeten, Hansie Hansie

Fotoverslag hier: https://flic.kr/s/aHskLJ4NAs