100-jarig bestaan

Bavel (zon)

Baardwijk 1 (zon)

17 maart 2019 14:30

Het is half een, de wedstrijdbespreking begint onder het genot van een hagelbui. Naast mij zit een van onze jongens die de nacht ervoor zijn strijd al heeft gevoerd, en deze helaas heeft verloren aan zijn gezicht te zien. Emiel zet de sterke en zwakke punten van Bavel op het Bord, en zegt daarbij: Ga lekker voetballen en geef ons clubje drie punten cadeau voor het eeuwfeest. Aangekomen bij Bavel blijkt dat we op kunstgras spelen, een tegenvaller voor Davy die een beetje angst heeft om op deze ondergrond te moeten spelen na zijn knieblessure. De warming-up begint en al snel blijkt dat dit kunstgrasveld toch een van de betere is, Davy start gewoon. De wedstrijd begint en we hebben de eerste helft wind tegen. Bavel is fel en hanteert de lange bal. Uit een kluts bal krijgt Tina een kansje die hij net niet kan verzilveren, het is dan de tiende minuut en het spel golft op en neer. Beide ploegen werken hard en doen elkaar niets cadeau. In minuut 24 zijn we genoodzaakt om te wisselen, Isak verlaat geblesseerd het veld en Rene komt erin. Dan in minuut 26 een vrije trap van Bavel die Patrick via de lat tot corner verwerkt. Even daarna een vrije trap voor baardwijk die door Kevin wordt genomen en ook hier redt de keeper weer. Baardwijk blijft het combinatievoetbal hanteren en in minuut 31 komt er een voorzet van links die Dylan binnentikt nadat de keeper mistast. Wij juichen, maar dat is van korte duur, want de verder goed leidende scheidsrechter keurt hem af voor mij onverklaarbare redenen. Bavel krijgt ook nog een schiet kans die over gaat., daarna is het rust. We vragen aan Ricardo of het gaat , want hij heeft bij het tweede ook al een helft gespeeld. Deze strijder is niet moe te krijgen en zegt dat hij deze wedstrijd uitspeelt. Later deze dag blijkt dat hij toch meer heeft gegeven dan zijn slokdarm aan kon. Bij Vlijmen is een spoor van braaksel waargenomen dat volgens betrouwbare bronnen van Ricardo was. De tweede helft begint en gelijk krijgt Kevin een kopkans die de keeper weer pakt. Ook Bavel krijgt gelijk erna een kans die onze Patrick dan weer pakt. We schrikken op de bank want onze Roberto Carlos Bartje grijpt naar zijn lies, hij kan niet verder en wordt vervangen door nachtstrijder Delano. Ondanks dat het 0-0 is , is het een leuke wedstijd om te kijken. Beide ploegen gaan ervoor en krijgen kansen en kansjes. Het is weer tijd om te wisselen, Omar die voor het eerst deze competitie in de basis startte is verdienstelijk moegestreden. Job alias Henk vervangt hem en wordt na wat omzettingen linksback. De laatste tien minuten zet Baardwijk  iets meer druk op Bavel, en ondanks nog wat kansjes eindigt de wedstrijd in de brilstand. Jongens; hard gewerkt en onze trouwe toeschouwers: bedankt. Na de wedstrijd de kantine in van Bavel, waar onverwachts veel zangers waren die het supergezellig maakten. Daar onze jongens niet vies zijn van een feestje, hebben we een try-out gedaan voor ons eeuw feest en de kantine mee afgesloten. Vanuit de selectie wensen wij ieder Baardwijk lid en mensen die Baardwijk een warm hart toe dragen een geweldig 100-jarig jubileumfeest wat aanstaande donderdag begint en zondagavond eindigt.

Zoals een gezegde van Hansie luid: “Waar het Borks hart al een eeuw tikt, daar willen wij zijn.”

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag hier: https://flic.kr/s/aHsmaRtxNn