Oosterhout-Baardwijk 2-2

3e klasse B

26 mei 2019 14:30

Volgend jaar derde klasse

Het is lekker weer en Hansie hoopt dat onze jongens er zin in hebben. We gaan de bespreking in, Emiel legt het een en ander uit en hoe te spelen. Gelijk na de bespreking rijden we naar Oosterhout, pakken daar een broodje en drinken. De meeste jongens zijn al vroeg omgekleed en hebben er zin in. De goed leidende scheidsrechter fluit voor het begin en de strijd begint. Tom krijgt gelijk een bal aan gespeeld en maakt een actie, die gestopt wordt door middel van een overtreding. Het is de tweede minuut en Kevin gaat achter de bal staan. Hij kijkt als een roofdier, bepaald de hoek en wij zien het netje bollen: 0-1. Een betere start kunnen we ons niet wensen. We gaan door en laten Oosterhout wat komen om vanuit een counter toe te slaan. In de negende minuut een steekbal van Oosterhout waarbij Patrick moet optreden, hij redt. Oosterhout is nu wat sterker en in minuut 25 komt er een schot dat van richting wordt veranderd, Patrick is kansloos 1-1. Hansie kijkt naar de andere tussenstanden en die zijn gunstig voor Baardwijk. Beide ploegen krijgen nog wat kansjes en dan is het rust. De ruststanden zijn ook gunstig en Hansie gaat er toch eentje roken voor de zenuwen. We beginnen de tweede helft en krijgen na een paar minuten een vrije trap. Bart gaat achter de bal staan en mikt op Kevin, die net mist. Ook Oosterhout is weer fel de kleedkamer uitgekomen. Ze gaan een actie aan, Job ruimt de bal via de hand van de tegenstander op. De scheids ziet het maar besluit geen handsbal. Jullie raden het al, de bal valt voor de voeten van de Oosterhouts spits. Hij neemt hem uit de lucht in een keer op zijn pantoffel en schiet hem loeihard binnen: 2-1. Het is minuut 51 en Hansie kijkt weer naar de tussenstanden, nog niks aan de hand maar wel een beetje angstig. We hebben intussen gewisseld en Mr. Laauw himself is het veld ingekomen. Delano krijgt nog een kans die de keeper pakt, maar dan breekt minuut 71 aan en MR. Laauw lanceert zich zelf door middel van zijn kop en gaat als een opgevoerde schildpad op de keeper af. Hij kijkt, wacht en schuift de bal beheerst binnen. Een ontlading op de bank. Nu kunnen we gezien de tussenstanden niet meer in gevaar komen en de derde klasse is zeker. We spelen de wedstrijd rustig uit, alhoewel Max in minuut negentig nog een keer alles moet geven om te voorkomen dat Oosterhout gevaarlijk wordt. We hebben inmiddels Isak en Ugur  in het veld gebracht voor Bart en Sjors. Na de wedstrijd een koud biertje en lekker naar Baardwijk om het lijfsbehoud te vieren. Veertien juni hebben we de seizoensafsluiting met een BBQ en een drankje. We nemen afscheid van Tom Krooswijk onze verzorger, hij gaat het iets rustiger aan doen, Dylan den Exter , hij wil een stapje hoger voetballen en Davy Heuverling, die stopt vanwege werk en lager gaat voetballen. Wij willen iedereen bedanken voor de sportieve steun gedurende het jaar. Hansie gooit zijn pen in de lade en misschien tot volgend jaar.

Zoals een gezegde van Hansie luidt “Het is het laatste stukje dat telt”

Gr. Hansie Hansie