Baardwijk – Oosterhout: De kettingen af

Oosterhout (zon)

3e klasse B

14 oktober 2018 14:30

Vandaag mochten we een meisje, Mellisa Oomes, verwelkomen als pupil van de week. De wedstrijdbespreking begon met de woorden: ‘de kettingen af’. Daarmee bedoelde onze trainer Emiel  dat we vanuit onze taak moesten voetballen, maar wel onze angst van ons af moesten schudden om zo vrijuit te kunnen voetballen. Zoals gebruikelijk begon de warming-up geconcentreerd en intensief, waarbij opviel dat Good Old Robbie Ravie het wel heel serieus oppakte met Melissa. De goed leidende scheidsrechter fluit voor de aanvang van de wedstrijd en Melissa gaat als een jongleur door het hart van het middenveld en omspeelt de verdedigers van Oosterhout,  ik weet niet of ze uit balans word gebracht of een tikje krijgt, maar ze mist net het doel. Is dit een voorbode of? We beginnen onder een stralend zonnetje en geweldig publiek van beide zijden. In de derde minuut een kopkans voor de koploper Oosterhout, waarbij mijn hart  een keer overslaat. Maar onze uitstekende keeper Patrick, redt uitstekend. Hebben we niet geluisterd bij de bespreking of moeten we nog warm draaien. Het laatste is gelukkig het geval, we nemen het heft in handen en zijn de hele eerste helft de betere. In minuut 13 komt er een kans voor Tom, waarbij de keeper de bal goed keert. We gaan door en in minuut 15 een goede loop actie van Guus, die na veel blessures weer terug is in de basis. Jullie raden het al, de keeper staat weer in de weg en keept de dag van zijn leven blijkt na de wedstrijd. Ugur begint aan een solo tot aan de eerste paal in minuut 16, maar nu zijn het de verdedigers die een sta in de weg zijn. Doet Oosterhout niet mee, jawel maar ze krijgen geen grip op het ontketende Bork. Ons Bartje die om is getoverd van linksbuiten naar linksback , geeft een schitterende cross-bal op Ugur die Delano bedient. Het zal toch niet, een omhaal en ja maar nee hij sterft in schoonheid. Oosterhout probeert mee te voetballen in de overigens sportieve wedstrijd en er ontstaat in minuut 33 een kansje voor Oosterhout. Gevolgd door weer een aanval van Baardwijk waarbij Bartje, die overigens Man van de Wedstrijd wordt, aanlegt en piekfijn op doel schiet. Jullie voelen hem alweer aankomen: via de vingertoppen van de keeper op de lat en weer geen doelpunt. Ook de rebound gaat er via de rug van een speler net niet in. Zo blijft de eerste helft doorgaan met kansen (en kansjes) voor Bork, alweer een vrij trap voor Bork in minuut 39. Bartje legt klaar en ik zie de bal naar de kruising gaan, ik veer op en wil juichen, maar zie de keeper naar de kruising zweven en houdt zijn doel weer schoon. Het is rust en Melissa heeft honger gekregen, dus een frikandel met mayo en op naar de tweede helft. We zijn overtuigd dat we deze pot winnend over de streep trekken en gaan er voor. We beginnen goed en Ugur komt met een schot die de keeper weer keert, ja het wordt eentonig. Oosterhout gaat beter mee voetballen en krijgt een vrijetrap die over gaat. Minuut 56 een vrijetrap van Bartje die de keeper los laat, maar in de rebound hem toch weer heeft. Het is tijd voor een wissel, Tom heeft een lichte spierblessure opgelopen en kan niet verder. Onze Slowaak Rene komt erin in minuut 64 en heeft na vier minuten al zijn eerste kans die de keeper weer keert. Rene is los en krijgt in minuut 71 een kop kans die weer gered wordt. Het is niet dat Oosterhout niet meedoet, maar Bork blijft de betere en Oosterhout komt er sporadisch uit. We blijven gaan voor de overwinning en de bal wordt hard ingespeeld op Rene die hem achter zijn standbeen in een keer op Ugur speelt, voorzet tweede paal staat onze spits Tina en ja hoor de keeper heeft hem weer. Je voelt het aankomen, als je zelf de kansen mist scoort de tegenstander. In minuut 87 wordt er voorin balverlies geleden, Oosterhout schakelt razendsnel om en snijdt door de verdediging die toch ijzersterk hebben gespeeld en scoren de 0-1. Wat een domper, een naar gevoel en alles kan me even gestolen worden. Maar toch, we rechtte de rug en gaan dan maar voor een gelijkspel, Ravie, die inmiddels is ingevallen voor Guus krijgt de kans op 1-1 op het eind van de wedstrijd. Helaas mag ook dit niet lukken, we blijven pompen en zette alles op alles. Door dit alles krijgt Oosterhout in minuut 93 de kans om de genade klap uit te delen, maar door toedoen van Patrick blijft ons dit bespaart. Vanaf deze plaats wil ik Oosterhout feliciteren met de drie punten want winnen is winnen. Jongens van Bork als we zo blijven werken en voetballen kunnen de zeges niet uitblijven, want: de kettingen zijn los. Na de grootste teleurstellingen te hebben verwerkt komt Bartje de bestuurskamer binnen om samen met Melissa op de foto te gaan, en haar de bal met handtekeningen van de spelers en de oorkonde van pupil van de week te overhandigen. Mellisa we hopen dat je een leuke middag hebt gehad en succes bij baardwijk.

Zoals een gezegde van Hansie luid “Succes hangt af van het winnend doelpunt“

Gr. Hansie Hansie

Foto verslag vind je hier: https://flic.kr/s/aHsmkcdeLL