Baardwijk E1 komt tekort tegen koploper Dongen E3 !!

Dongen E3

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.23

17 oktober 2015 9:30

Na de glorieuze overwinning op SV Capelle staat vandaag de return tegen de koploper Dongen E3 op het programma. De eerste competitiewedstrijd thuis tegen Dongen is onze enige verloren wedstrijd, met de aantekening dat ons team toen verre van compleet was en nog niet op elkaar ingespeeld. Gezien de stijgende lijn van ons spel zijn we er vandaag zeker op gebrand om te winnen en gelijk met Dongen te komen. Maar dan moeten we wel winnen. Vanaf de eerste minuut is het duidelijk dat dit een zware dobber gaat worden. De E3 van Dongen is een goed overspelend team met sterke spitsen, die het tempo gelijk omhoog schroeven. Waar hun combinaties snel en precies zijn, zijn onze combinaties dat net niet. De passjes zijn net niet zuiver genoeg, waardoor het snelle Dongen vaak de bal verovert. Gelijk in het begin domineert Dongen het spel met een aantal aanvallen, die door onze keeper Axel goed gepareerd worden. Zoals alle voorgaande wedstrijden keepte Axel ook deze keer weer een puike wedstrijd.  Een aantal minuten later is het helaas toch raak. Een terugspeelbal wordt onderschept door de snelle spits van Dongen, die hem met een hoog schot over Axel in het doel knalt. 1-0 voor Dongen. Wij krijgen daarna een kans, wanneer een hard schot van Mert door de keeper uit het doel wordt gehouden. De verdiende gelijkmaker valt vanuit een corner van Bas, die door Pepijn met een strak schot in de rechter bovenhoek wordt afgemaakt, 1-1! Terwijl we nog nagenieten van het mooie doelpunt, valt kort daarop in een stil spelmoment onverwachts de 2-1. En zo gaan we de rust in. Na de rust speelt Dongen vervolgens met alleen 2 spitsen voorin en de rest achterin voor het doel. Hun zwakste schakel is de keeper, maar wij kunnen die moeilijk bereiken. Ons middenveld speelt iets verder naar achteren, waardoor het gat met onze spitsen te groot is. In de 2e helft valt verder het bijzondere fluitgedrag van de scheidsrechter op: sinds wanneer mag een sliding op de bal niet en wordt het spel stilgelegd om de veters te strikken…? Het zorgt er in ieder geval voor dat het spel vaak wordt stil gefloten. Na wederom een foutje van onze kant, wordt de bal onderschept en schiet Dongen uiteindelijk de 3-1 tussen Axels benen binnen. En dat is ook de eindstand. Dongen was beter, maar niet zoveel beter. Zij maakten vandaag gewoon weinig fouten, waar die paar van ons helaas wel bestraft werden. Nu richten we onze blik op de volgende wedstrijden, want we willen die 2e plek natuurlijk wel vasthouden.