Baardwijk JO11-1 pakt eerste punt.

JEKA JO11-2G

3 november 2018 10:00

Nadat we vorige week al dicht bij een puntje waren geweest, waren we nu van plan om er daadwerkelijk minimaal één mee naar huis te nemen. JEKA was tijdens de competitie uit de hoofdklasse gehaald en teruggezet naar de eerste klasse. Dat is mooi, want dat betekent een extra wedstrijd in de competitie. Gezien de uitslagen was de verwachting dat dit wel eens een gelijkwaardige tegenstander zou kunnen zijn.

Omdat we bij Baardwijk in de JO12 een klein tekort aan spelers hebben, moesten we een speler afstaan. Tijdens de training van afgelopen week bood Kay zich aan als vrijwilliger. Mede door zijn inzet won de JO12-2 vandaag hun wedstrijd. Dat betekent dat we nog maar één wissel hadden. Ware het niet dat er nóg een speler niet was. Imano was er niet omdat hij een weekendje weg was naar zijn opa en oma in Friesland. Dat kwam nu eigenlijk verkeerd uit omdat de wedstrijd tegen JEKA precies vandaag ingelast werd. Geen wissels dus. Iedereen moest de hele wedstrijd door. Moe of geblesseerd, er kon niet gewisseld worden. En dan moesten we ook nog op een belabberd kunstgrasveld spelen. De voortekenen waren niet best.

Gelukkig deerde dat onze spelers niet. Ze begonnen erg sterk aan het duel en speelden JEKA in het eerste kwartier van de mat. De bal werd goed rondgespeeld en we zaten kort op de man. Wat erg belangrijk was: we wonnen onze duels. Dat maakte het verschil in het eerste kwartier. We kwamen op voorsprong. Voor de eerste keer dit seizoen. Stefano kreeg de bal van Jayson en kon vrij doorlopen naar de goal. Vervolgens was het een koud kunstje om het net te doen bollen. Niet veel later was er een terugspeelbal op de keeper. Die had daar veel moeite mee en schoot hem pardoes in de voeten van Jayson. Jayson aarzelde geen moment en strafte de fout van de keeper meedogenloos af. 0-2 voor Baardwijk! Wat een luxe. We bleven de betere ploeg. In al ons enthousiasme liepen we allemaal naar voren om de derde goal te maken. Helaas werd de bal onderschept en uit de daaropvolgende counter scoorde de lepe spits een gelukkige goal nadat hij de bal eerst verkeerd raakte waardoor Kaj uit positie was. Omdat er niemand mee terug was gelopen kon de spits hem eenvoudig binnen tikken. Direct daarna klonk het signaal voor de time-out. Een vervelend moment om een goal tegen te krijgen.

In het tweede kwartier werd JEKA wat sterker, maar hadden we nog steeds de overhand. Wel kwamen er wat kansjes voor onze tegenstander, maar geen grote. Totdat JEKA op rechts doorbrak en de bal bij de spits terecht kwam. Hij kwam wederom zeer gelukkig tot scoren via de paal en de rug van Kaj. En zo stond het tegen de verhouding in 2-2. Dat doelpunt gaf JEKA vleugels en ons een tik. De rust brak aan met een 2-2 stand. Zoals gezegd hadden we geen wissels. Hier en daar lieten onze jongens merken dat ze toch wel wat moe werden. Daarom spraken we af dat we voornamelijk onze verdedigende taken moesten uitvoeren en als het kon ook mee naar voren moesten gaan. In de tweede helft werd voornamelijk de lange bal gehanteerd. In de tweede helft was JEKA de bovenliggende partij. Ze creëerden echter geen uitgespeelde kansen omdat we vochten als leeuwen om een puntje mee te nemen naar Waalwijk. Dat lukte. Naarmate het laatste kwartier vorderde, was de pijp bij onze tegenstander ook leeg en werden wij weer sterker. We roken bloed en we persten er een echt slotoffensief uit. JEKA wankelde toen Berat voor een open goal over de bal heen trapte. En ze wankelden nog een keer toen Berat op de paal schoot. En ze vielen bijna om toen Stefano na een goede actie zichzelf vrij speelde en alleen voor de goal recht op de keeper schoot. Maar helaas, de winnende goal bleef uit. In die laatste 5 minuten vergaten we onszelf te belonen voor de enorme werklust en inzet die er getoond werd. De spelers waren zelfs teleurgesteld toen de scheidsrechter voor het einde floot. Ondanks dat we een puntje meenemen naar Waalwijk, hadden we toch een zure nasmaak, omdat het er eigenlijk 3 hadden moeten zijn. Het goede nieuws is dat we van de “0” en van de laatste plek af zijn. Volgende week zijn we vrij. Geniet van een vrije zaterdag.