Baardwijk-TSC - Goed 2019 in

TSC 1 (zon)

3e klasse B

23 december 2018 14:00

Vandaag half een de bespreking omdat de wedstrijd om twee uur begint. Xavi Schuman, onze pupil van de week, is er ook. Trainer Emiel legt een beetje uit wat de bedoeling is vandaag aan Xavi, en begint dan met de bespreking. We krijgen vandaag een goed voetballende ploeg tegenover ons met veel snelheid; we zijn gewaarschuwd. Emiel legt uit wat te doen bij balbezit en balverlies. Xavi denkt dat Emiel klaar is, maar dan klapt Emiel het bord aan twee kanten open. ‘Nog meer info?’ roept Xavi, en Emiel gaat door. Xavi blijft geconcentreerd luisteren tot het eind en neemt alle informatie en tips tot zich, hij moet immers baardwijk op voorsprong zetten. De spelers kleden zich om en gaan aan de warming-up beginnen. Xavi doet fanatiek mee en Hansie ziet dat het goed zit bij de jongens. Klokslag twee uur fluit de goed leidende scheidsrechter en Xavi  gaat op zijn eerste tegenstander af, hij passeert hem alsof hij er niet staat. Hij steekt het middenveld over en soleert door de verdediging, nu staat hij oog in oog met de keeper. Xavi blijft koel en omspeelt de keeper met een geweldige actie en scoort beheerst 1-0. Baardwijk juicht en Xavi rent naar de bank, zijn werk zit erop. We beginnen voor het echie en zetten gelijk druk op de tegenstander, wat in de tweede minuut een kans oplevert. Dan in de vierde minuut een vrijetrap voor Baardwijk. Bart neemt plaats achter de bal en slingert hem voor. Joep is attent, loopt in en kopt hem tegen het netje 1-0. Heel Borruk juicht en wij denken: dit is een lekker begin. We blijven druk zetten en willen voor de 2-0 gaan. Beide ploegen leggen een goed potje voetbal op de grasmat. Maar dan in minuut 17 een uitbraak van TSC. Er komt een voorzet op de spits, maar deze tikt hem gelukkig over. Dan in minuut 23 speelt Tom zich knap vrij en speelt Isak aan. Deze maakt een prachtige actie en geeft Delano een niet te missen kans. We staan al op om te juichen, jullie raden het al. Wat Delano allemaal niet kan, hij mist. Het spel golft op en neer en Baardwijk is de iets betere ploeg de eerste helft. Er wordt nog een bal van de doellijn gekeerd door TSC en dan gaan we rusten. Xavi gaat aan de friet en wij bespreken onder het genot van een sapje wat te doen de tweede helft. We beginnen weer scherp, Marc onderschept een bal, legt hem af op Isak maar die schiet hem naast. Ook TSC krijgt een kans in minuut 54 maar onze goed keepende Patrick is een sta in de weg voor de TSC spelers. In minuut 56 word er een diepe bal gegeven op de voorhoede van Baardwijk, de laatste man van Tsc onderschept hem en wil hem terug spelen op de keeper van TSC. Nu weet ik dat de trainers willen dat de spelers de bal strak inpassen, maar hij had een black-out of hij wilde zijn eigen keeper testen. Hij produceerde een kanonskogel op zijn eigen keeper, die deze dan wel weer knap keerde. Maar helaas voor TSC pikt onze Borrukse Cruijf Tom de bal op en schuift hem fantastisch binnen: 2-0. Lekker denken wij, maar vanaf dat moment wordt TSC beter. Het is goed dat Patrick en de achterhoede scherp zijn want ze voorkomen dat TSC in deze fase scoren. Het wordt tijd voor een wissel. De moe gestreden Isak word vervangen door Guus. Maar dan in minuut 68 komt er een voorzet van TSC, ze schieten op doel en Patrick keert de bal, maar in de rebound scoren ze de 2-1.  We blijven strijden voor iedere meter maar TSC blijft ons terug dringen. Weer een voorzet van TSC en een schot maar Patrick keert de bal weer, maar in de rebound tikken ze hem in minuut 77 weer binnen: 2-2. Het is billen knijpen op de bank, maar vanaf dit moment komt Baardwijk weer beter in de wedstrijd. Tom creëert nog een kans maar schiet voorlangs. Het wordt tijd voor good old Robbie Ravie die op de trainingen laat zien dat hij weer scherp is en Tom gaat er in minuut 81 uit. Baardwijk  wil voor de overwinning gaan en TSC  ook, wat een mooi schouwspel oplevert. Maar dan in minuut 83 lacht het geluk ons toe, Ugur die vandaag op de brommer was en een plaag voor de TSC  verdediging gaat achter de bal staan legt hem op het koppie van good old Robbie Ravie. Een ontlading volgt want Robbie kopt hem snoeihard in de kruising en scoort de 3-2. TSC gaat voor de gelijkmaker maar onze gladiatoren trekken de overwinning over de streep. Intussen is onze Slowaak Rene nog in het veld gekomen voor Delano. Ze zeggen wel eens een goud handje van wisselen, de laatste drie wedstrijden maakt de bank het verschil. Chapeau jongens onze doelstelling is gehaald, we staan derde. Na de wedstrijd wordt Tom tot man van de wedstrijd verkozen, waar Xavi heel blij mee is want hij vindt Tom de beste speler van Baardwijk. De pupil van de week ontvangt de oorkonde van trainer Emiel, en daarna mag hij met zijn idool Tom op de foto, maar niet voordat hij de bal met alle handtekeningen van de spelers overhandigd krijgt. Xavi ik hoop dat je een leuke middag hebt gehad en tot over een paar jaar in het eerste. Bij deze wil ik Tegelhandel Waalwijk weer bedanken voor de sponsering van de wedstrijdbal, en natuurlijk ons Borruks publiek en van onze gasten. Namens de begeleiding en spelers wensen wij de Baardwijklui fijne kerstdagen en een goed uiteinde. Als toetje kregen we nog een prachtige vuurwerkshow van de Vuurwerkgigant voorgeschoteld, bedankt daarvoor.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: “de lucht in, met die drie punten“

Gr. Hansie Hansie