Baardwijk JO11-1 pakt de volle winst.

GJS JO11-2

12 december 2018 19:00

“het beste bewaren tot het laatste”. Dat moeten de spelers van Baardwijk JO11-1 gedacht hebben op een doordeweekse woensdag. Normaal gesproken een trainingsavond, maar voor deze keer de avond waarop ze de eerste driepunter van het seizoen lieten optekenen.

Doordat de tegenstander GJS uit Gorinchem een week geleden verhinderd was, moest er dus op woensdag ingehaald worden. Om 19.00 u. trapten we af na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter die op het allerlaatste moment van het trainingsveld werd geplukt.

De eerste minuten waren duidelijk voor de tegenstander. Zij speelden erg aanvallend met wel drie aanvallers. We hadden op het begin moeite om daar mee om te gaan en waren zoekende naar de juiste positie. Daardoor kreeg GJS al snel een paar opgelegde kansen. Gelukkig voor ons waren de schoten niet zuiver of een makkelijke prooi voor Kaj. Met wat kunst en vliegwerk bleef het 0-0. Na een minuut of 5 kregen we meer grip op de wedstrijd. We stonden goed achterin, waar Ted en Dilano hun mannetje volledig in hun broekzak hadden. Stefano speelde net voor de verdediging en ving de opkomende middenvelder op. Imano en Jayson hadden hun tegenstanders goed in de gaten en zorgden ervoor dat de flanken goed werden verdedigd. Vooral Jayson had erg goed in de gaten waar het gevaar vandaag kwam en  zorgde er met goed verdedigend werk voor dat  GJS daar niet gevaarlijk werd. Ook aanvallend ging het erg goed. We speelden met lef en overtuiging. Dat vertaalde zich naar mooie aanvallen met mooie combinaties en legio kansen. Stefan was de regisseur op het middenveld en verdeelde het spel naar links en naar rechts. Ook durfde hij een actie te maken als dat kon. Voorin was Berat een plaag voor de verdediging door zijn enorme werklust en zijn wil om te winnen. Kay en Talha startten als wissel, maar zouden erg belangrijk zijn in het verdere verloop van de wedstrijd.

Zoals gezegd kregen we een aantal goede kansen. Zo kreeg Berat na een goede aanval de bal en schoot op goal. De boomlange keeper redde, maar moest de bal loslaten. De bals stuiterde terug en kwam voor de voeten van Stefan die de bal bekeken tussen de keeper en een verdediger door in het lege doel schoot: 1-0. We werden gesterkt door dit doelpunt. Het vertrouwen groeide en we speelden de tegenstander bij vlagen helemaal zoek. We kregen nog enkele kansen, maar die werden niet verzilverd. Tijdens de time-out hadden we eigenlijk niets op of aan te merken. Het ging geweldig. In het daaropvolgende kwartier ging het zo mogelijk nog beter. De ene na de andere soepele aanval werd losgelaten op het vijandelijke doel. Zo kreeg Kay een goede kans nadat hij zichzelf prima vrijspeelde. Zijn schot had een beter lot verdiend. De tweede treffer hing in de lucht en het was Talha die de bal tegen de touwen joeg. We weten al lang dat Talha een geweldig schot heeft. Dat laat hij op de training wekelijks zien, maar in de wedstrijd is het er dit jaar nog niet uitgekomen. Tot nu dan, want zijn schot was de keeper van GJS te machtig en zo stond het 2-0. Vooralsnog geen euforie, want in de vorige wedstrijd stonden we ook met 2-0 voor en gaven we dat nog weg in de tweede helft. Het was weer Talha die daar een stokje voor stak. Na een goede assist van Stefano tekende hij voor de 3-0. Vlak daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de eerste helft. Tijdens de rust hebben we de jongens op het hart gedrukt dat ze vooral door moesten gaan met duels winnen, met lef moesten spelen en vooral niet achterover moesten leunen.

Toch zakte het niveau wat in het eerste kwartier van de tweede helft. Hoewel de eerste kans voor ons was. Talha had geen geluk en mikte de bal op de paal. GJS kwam er wat vaker uit en kreeg een paar goede kansen. Maar die werden niet gepromoveerd tot doelpunt, omdat Kaj weer prima stond te keepen en omdat het vizier van de spitsen van GJS niet op scherp stond. Er werd tot de time-out niet meer gescoord. Het voetbal was wat minder van onze kant in die periode en GJS kwam wat terug in de wedstrijd. De eerste 5 minuten na de time-out waren lastig. We liepen met zijn allen naar voren en vergaten mee terug te komen. Na een snelle counter van GJS stond het ineens 3-1. Dat was de aanleiding voor onze jongens om er weer een schepje bovenop te doen. We toonden weer lef en bravoure en we wonnen onze duels weer. GJS was nu ook feller en de duels werden steviger. Talha was vandaag niet te stoppen. Na een prachtige aanval over vele schijven haalde hij de trekker over na een prima assist van Imano. De koek was nog niet op, want Kay, die een sterke wedstrijd speelde, kreeg de bal van Stefano en kon vlak voor het doel uithalen. De keeper was kansloos op zijn inzet: 5-1. Het had nog 6-1 kunnen worden, nadat Stefan diep werd gestuurd,  de keeper voorbij speelde en de bal voor het doel bracht. Helaas was de geboden kans niet aan onze spitsen besteed deze keer. In de slotseconde maakt GJS er nog 5-2 van. Dat was er één voor de statistieken. Daarna vond de scheidsrechter het wel genoeg geweest en beëindigde deze leuke en sportieve wedstrijd. Dit was de laatste wedstrijd van deze competitie. We zijn in ieder geval van de laatste plaats af en wellicht stijgen we nog een plekje als de overige uitslagen gunstig voor ons uitpakken. Het begin van de competitie was moeilijk. Het vertrouwen kreeg een enorme deuk na de forse nederlagen in de beker tegen veel te sterke ploegen uit de Hoofdklasse. Dat namen we ook mee naar de competitie. Wellicht moesten we ook wat wennen aan de nieuwe regels. Maar in de laatste 4 à 5 wedstrijden zagen we echt flinke vooruitgang. Het zat er aan te komen dat we een keer zouden gaan winnen. Laten we deze stijgende lijn doorzetten naar de voorjaarscompetitie. Eerst is het tijd voor een welverdiende winterstop en als het weer wat beter wordt gaan we weer lekker aan de slag!