Baardwijk JO11-1 paar maatjes te groot voor Be Ready JO11-2.

Be Ready JO11-2

4 mei 2019 8:30

Na twee vrije zaterdagen was het wel weer eens tijd voor een competitiewedstrijd. We speelden tegen Be Ready uit Hank. We speelden niet tegen de JO11-1, maar tegen de JO11-2. Het bleek zelfs een JO10 team te zijn, want alle spelers mogen volgend jaar ook uitkomen in de JO11. Be Ready was van de vierde naar de tweede klasse gepromoveerd en hadden de derde klasse voor het gemak maar overgeslagen. Ondanks dat ze nu twee klassen hoger spelen zijn de resultaten niet onverdienstelijk.

Onze warming-up was rommelig, mede omdat twee spelers zich hadden verslapen. Dat betekent dat de boetepot weer flink gespekt wordt. We hadden onze spelers op scherp gezet, want van onderschatting mag geen sprake zijn. We spraken dan ook af dat we vanaf het begin er vol op zouden klappen.

Vanaf de aftrap was het éénrichtingverkeer richting het doel van onze tegenstander. We drongen ze ver terug en gaven ze geen millimeter ruimte. Zelf kregen we wel veel ruimte, waardoor het balletje goed rond ging. We speelden onze tegenstander met vlagen helemaal dol. De eerste goal viel ook vrij snel. We kregen een hoekschop die door Stefan precies op het hoofd van Ted werd gemikt. Ted kopte onberispelijk binnen: 1-0. De druk bleef er vol op en Be Ready kreeg de bal niet voor hun goal weg. In de scrimmage belandde de bal voor de voeten van een tegenstander. Hij schoot hem onbedoeld, maar onhoudbaar in de rechterhoek: 2-0. De ene aanval na de andere volgde, maar goals bleven uit. Gezien het aantal kansen hadden we er zeker 5 moeten maken, maar omdat we net niet scherp genoeg waren voor de goal, bleef de voorsprong beperkt tot twee 2 doelpunten.

In de time-out hebben we dat ook aangegeven. Probeer de kansen te benutten, want het zou zonde zijn als we aan het einde van de rit één doelpuntje tekort komen.

Na de korte pauze veranderde er weinig aan het spelbeeld. Baardwijk speelde prima, gaf achterin niks weg en bouwde de score verder uit. Kay werd onderuit geschoffeld op het middenveld. De scheidsrechter gaf in eerste instantie voordeel, maar zag dat dat niet het gewenste effect had, dus floot hij alsnog voor een vrije trap. Ted mocht aanleggen en ik denk dat hij goed naar Messi had gekeken afgelopen week, want de bal ging er snoeihard in: 3-0. Daarna ging het snel. Stefano voerde de score op met een vlammend schot van afstand: 4-0. Vervolgend stelde Stefano Berat in staat om zijn eerste van de wedstrijd tegen de touwen te schieten: 5-0. Tot aan de rust bleef deze score op het bord staan.

In de rust hebben we aangegeven dat het doelsaldo wel eens een rol zou gaan kunnen spelen in de titelrace. De opdracht was dus om aan het doelsaldo te werken en om de “nul” te houden. We begonnen goed aan de tweede helft. Eigenlijk net als in de eerste helft legden we Be Ready onze wil op. Onze tegenstander was wat meer verdedigend gaan spelen, dus het werd druk voor het doel. Het was lastig om door deze gele muur heen te spelen, maar toch lukte het Jayson om Kay te bereiken. Met een goed laag schot zette hij de 6-0 op het bord. We zagen veel mooie aanvallen, waarbij het spel goed werd verlegd van links naar rechts. We zagen aanvallen over de flanken, gevolgd door een voorzet, die dan net niet afgewerkt kon worden. We vonden elkaar erg makkelijk en de passing was dik in orde. Nog vóór de tweede time-out speelde Stefan Berat vrij en die kon op zijn beurt zijn tweede van de dag laten optekenen: 7-0. Het was lang geleden dat we zo’n hoge score hadden behaald. De laatste keer was tegen sv Capelle in de eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie. Het werd toen 8-1 en wilden deze score graag overtreffen. Dat lukte uiteindelijk toen Berat na goed doorzetten zijn hattrick maakte: 8-0. Verder kwamen we niet. Niet dat we de kansen niet hadden, maar de bal wilde er niet meer in. Dit was weer een erg sterke wedstrijd van onze kant, met een prima uitslag. Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd tegen RFC. Ook daar zullen we weer alles uit de kast moeten halen om een goed resultaat neer te zetten.