Baardwijk JO11-1 speelt sterk en wint ruim in Oosterhout.

SCO JO11-1

18 mei 2019 9:15

In de wetenschap dat de concurrenten nog steeds geen punten hadden laten liggen was winnen het enige wat we konden doen. We hebben het niet meer in eigen hand, dus was het zaak om druk te zetten op de concurrenten door een overwinning te boeken tegen het laag geklasseerde SCO uit Oosterhout. SCO mag dan laag op de ranglijst staan, ze hadden midweeks maar nét verloren van één van onze concurrenten. We waren dus gewaarschuwd. We spraken af dat we zouden beginnen zoals we in het laatste kwartier van de vorige wedstrijd geëindigd waren: fel, fanatiek en met de wil om te winnen. Dat hadden de jongens goed begrepen. We startten fel en sterk aan de wedstrijd. Ondanks het knollenveld ging de bal soepel van speler naar speler. Daar vloeide mooie aanvallen uit voort. Helaas duurde het even tot het overwicht in de score werd uitgedrukt. Het was Stefano die de ban brak en met een vlammend schot de stand op 0-1 zette. Daarvoor hadden we al een paar goede kansen gekregen. Zo werd Imano vrijgespeeld en kon vrij uithalen. Helaas ging zijn schot recht op de keeper. Ook Stefan speelde zich goed vrij na een goede één-twee. Helaas werd ook zijn schot gekeerd door de keeper. Het eerste kwartier eindigde met een minimale voorsprong voor Baardwijk. Zoals gezegd speelden we goed. We wonnen onze duels, zaten kort op de tegenstander en de passing was erg goed. Met vlagen werd de tegenstander volledig dolgedraaid. In het begin van het tweede kwartier ging het ons nog gemakkelijker af. Via goals van Berat en Stefano werd het 0-3. Daarna sloop er weer gemakzucht in de ploeg. We gingen uit positie lopen, we wonnen onze duels niet meer en daardoor kreeg SCO kansen op een tegentreffer. En die viel dan ook, zodat we met een 1-3 voorsprong gingen rusten. In de rust hebben we de spelers gewaarschuwd dat we niet mogen verslappen. We moesten de druk erop houden en we mochten de tegenstander geen ruimte geven om te voetballen. Ook moesten we durven te voetballen en moesten we het met zijn allen doen en niet teveel voor eigen succes gaan.

De tweede helft was een aardigheid om naar te kijken. De ene vloeiende aanval na de andere werd op de mat gelegd. SCO werd bij tijd en wijle helemaal dol gedraaid. Goals vielen ook als rijpe appelen. 1-4 werd het door Berat nadat hij een geblokt schot van Talha geweldig controleerde en de bal met een lobje in de verre hoek plaatste. 1-5 werd gescoord door Stefano die als vanouds alle gaten dicht liep en voor veel dynamiek zorgde. Hij prikte de bal in de korte hoek nadat hij een tegenstander had uitgespeeld. Het werd 1-6 door Imano na een goed uitgespeelde aanval met Berat. De twee-tegen-één situatie werd perfect uitgespeeld. Stefan werd na een goede loopactie met een slim steekballetje in stelling gebracht door Berat. Hij rondde dit bekwaam af met een schot dat de keeper te machtig was. Daarmee was de wedstrijd natuurlijk beslist. Het was nu zaak om de score verder uit te bouwen en het verschil met de concurrenten te verkleinen. In het laatste kwartier gingen we door waar we gebleven waren en scoorden we er lustig op los. Nadat Ted al twee keer had geprobeerd te scoren met een afstandsschot, kreeg hij het idee om het maar eens van dichterbij te proberen. Hij onderschepte de bal vlak voor onze goal en begon aan een solo die zijn weerga niet kent. Hij passeerde 4, 5 verdedigers, kapte de laatste man uit en schoot de bal snoeihard in de kruising. Een zeldzaam mooi doelpunt: 1-8. Vervolgens werd er iets te laconiek verdedigd waardoor Stefan besloot om de tegenstander een handje te helpen en de bal achter Kaj te werken. Dat werd erg gewaardeerd door de tegenstander: 2-8. Daarna was het weer éénrichtingsverkeer. Kay tekende voor de 2-9 na een assist van Stefan. Kay draaide zijn kont erin, draaide en haalde verwoestend uit. Nog was de koek niet op want de honger van Stefano was onverzadigbaar. Na een assist van Berat schoot hij de 2-10  tegen de touwen. Voor het eerst dit jaar haalden we de dubbele cijfers en dat was volledig verdiend. Dilano werd voor de verandering eens op de rechter middenveld positie ingezet. Daar moest hij even aan wennen, want dat betekent dat je veel meters moet maken. Na een tijdje had hij het door en met een prachtig schot maakte hij de 2-11. Toen was het gedaan met de pret en floot de scheidsrechter af voor het einde. Al met al een hele goede overwinning met prachtig voetbal, mooie goals, veel inzet en beleving. We doen wat we kunnen om kampioen te worden. Helaas zijn we afhankelijk van de resultaten van de concurrenten. We zullen zien waar het eindigt. Wie weet kunnen we nog een feestje vieren, alhoewel dat wel erg lastig lijkt te worden. Maar we geven niet op!