Baardwijk JO11-1 trakteert Capelle op een dikke nederlaag.

SV Capelle JO11-1

2 februari 2019 9:30

De winterstop is weer voorbij. Tenminste, in theorie dan, want het weer hield niet over vandaag. De sneeuw was nog maar net gesmolten en had plaats gemaakt voor druiligere miezerregen. Maar het veld was prima dus werd er gewoon gevoetbald.

We misten Talha vanwege ziekte, dus moesten we de klus deze keer met 9 man zien te klaren. De opstelling was zoals we de laatste paar wedstrijden hebben gespeeld: Kaj op doel, Ted en Dilano als mandekker, met Stefano er net voor; Imano op linksmidden, Jayson op rechtsmidden; Stefan mid-mid en Kay in de spits. Berat begon op de “bank”.

Het was de derde keer dat we in de competitie tegen Capelle speelden. De eerste 2 wedstrijden gingen verloren en ook op de laatste editie van de Waalwijk Cup moesten we onze meerdere erkennen in de tegenstander van vandaag. Capelle is een echte “angstgegner” voor ons. We spraken af dat daar vandaag een einde aan zou komen. Wellicht was het vooruitzicht op een frietje bij winst voldoende motivatie om nu eens een keer met de drie punten naar huis te gaan.

Capelle begon echter ijzersterk aan de wedstrijd. Ze zetten onze verdediging gelijk onder druk met goed combinatievoetbal. Al in de eerste minuut verloor Ted zijn tegenstander uit het oog en kon een speler van Capelle ongehinderd doorlopen en uithalen. Gelukkig voor ons spatte het schot uiteen op de lat. We waren gewaarschuwd. Capelle kreeg een hoekschop die gevaarlijk voor de goal gebracht werd. De bal kon na een scrimmage van dichtbij worden ingeschoten, maar Kaj wist de bal er op onnavolgbare wijze uit te houden. Zo waren er al twee grote kansen voor Capelle en nog geen één voor ons. Langzaam maar zeker werden we sterker en kwamen we meer aan voetballen toe. De wedstrijd was in evenwicht toen we de eerste kans kregen. Kaj trapte de bal ver uit en Berat sjouwde achter de bal aan. Hij wist door goed doorzetten de bal te veroveren en aarzelde geen moment om de bal hard op goal te schieten. De keeper was kansloos en plotseling stonden we met 1-0 voor. Gezien het wedstrijdbeeld op dat moment was dat tegen de verhouding in, maar het is al vaak andersom geweest dit jaar. Dit doelpunt gaf ons vleugels. We begonnen onze duels te winnen en we vonden elkaar ook steeds beter. Met goed voetbal en hard werken voor elkaar drukten we Capelle terug in de verdediging. We kregen een hoekschop die door Stefan goed voor de goal gebracht werd. De bal werd door bijna iedereen gemist, behalve door Berat. Hij tikte de bal met zijn hak in het doel: 0-2. Niet veel later was het weer Berat die het net deed bollen. De keeper mocht de bal niet oppakken en moest de bal met de voet wegtrappen. Berat was er echter als de kippen bij om het de keeper moeilijk te maken en ontfrutselde hem de bal. Hij kon daarna eenvoudig de 0-3 laten aantekenen. Een zuivere hattrick dus! Met deze stand gingen we naar de ranja in de lekker warme kleedkamer. De rust duurde net lang genoeg om weer lekker op te warmen voor de tweede helft. Tijden de rust hebben we de spelers op het hart gedrukt om niet te verslappen, want er was nog een half uur te spelen.

Dat advies werd ter harte genomen. Bij de eerste de beste aanval kregen we een hoekschop. Wederom was het Stefan die de hoekschop nam. De bal kwam scherp voor de goal en ging er via de keeper gelijk in. Toen brak er iets bij Capelle. Baardwijk legde een nagenoeg perfecte tweede helft op de mat. We speelden Capelle met vlagen volledig kwijt. Het werd 0-5 door wie anders dan Berat, nadat hij weer goed doorjaagde op de keeper na een foute terugspeelbal van Capelle. Vervolgens beloonde Stefano zichzelf voor een puike wedstrijd met een goal uit de rebound. Berat maakte zijn vijfde van de wedstrijd door in twee keer een assist van Jayson af te maken. Het werd ook nog 0-8 door Stefan door een assist van Dilano netjes en bekeken in de hoek te plaatsen. Kaj leek de “nul” te gaan houden, maar in de laatste minuut werd hij toch gepasseerd door een schot dat net werd aangeraakt. Eindstand 1-8. Een weergaloze wedstrijd tegen een goed voetballende ploeg. We waren vandaag echter niet te stoppen. Achterin werd weinig weggegeven door Ted en Dilano. Stefano speelde zoals gezegd erg sterk en was van grote waarde in de verdediging, maar vooral op het middenveld. Imano, Jasyon en Stefan liepen de longen uit hun lijf op het middenveld en zorgden constant voor dreiging naar voren. Kay deed precies wat we van hem gevraagd hadden, namelijk zijn sterke lichaam gebruiken om de bal aan te nemen en vast te houden en dan af te spelen aan de opkomende middenvelders. Hij deed dat heel goed. Berat was “on fire” vandaag en met 5 goals de man of the match. Een erg goed begin van de competitie dus! Na de wedstrijd hebben de spelers, zoals beloofd, genoten van een welverdiend bakje friet.