Baardwijk JO11-1 beleeft collectieve off-day.

Almkerk JO11-1

6 april 2019 8:30

C.J.M (Robin) Brands

Afgelopen zaterdag stond er een heuse topper op het programma. De twee enige ongeslagen ploegen bonden de strijd aan met als inzet de (virtuele) koppositie op de ranglijst. We wisten dat Almkerk de laatste tijd gemakkelijk scoort gezien de grote overwinning van een week terug. Het was dus zaak om ze geen ruimte te geven om te voetballen.

Almkerk begon ijzersterk aan de wedstrijd. De bal ging goed en snel rond en het was al gauw duidelijk dat we een moeilijke wedstrijd tegemoet gingen. De eerste kansjes waren voor Almkerk, maar daar werd Kaj niet warm of koud van. De eerste echte grote kans van de wedstrijd was echter voor Berat. Nadat hij goed doorzette na een uittrap van Kaj kreeg hij het voor elkaar om de bal nog voordat de keeper hem kon pakken op goal te schieten. Helaas eindigde zijn boogbal op de lat. De wedstrijd ging vervolgens redelijk gelijk op. Echter de passing was bij ons dramatisch slecht. Zodoende konden we nagenoeg geen fatsoenlijke aanval op de mat leggen. Er werd veelvuldig met de punt en de buitenkant gespeeld. Daardoor kwamen de ballen niet aan. Ook zat er weinig creativiteit in ons spel. Er werden veel te veel ballen blind naar voren gerost, zonder dat er enig idee of plan achter zat. Het was voor Almkerk dan ook erg gemakkelijk verdedigen. Ik heb welgeteld één vloeiend lopende aanval van ons gezien. Die was erg mooi overigens en had een beter lot verdiend.

Almkerk was feller en troefde ons op alle fronten af. Gelukkig stond het vizier niet helemaal op scherp bij onze tegenstander. Er werden de nodige kansen verprutst. Maar uiteindelijk viel toch de 0-1. We waren achterin te druk met elkaar te wijzen wie welke man moets pakken dat de aanvaller van Almkerk op zijn gemakje uit de rug va Dilano wegliep en de bal eenvoudig binnenschoot. Tot aan de rust bleef deze stand gehandhaafd.

Na de rust gingen we meer naar voren voetballen. Dat leidde een paar keer tot wat kansjes, maar meer ook niet. Almkerk bleef de betere ploeg. Ze bleven ons onder druk zetten met goed verzorgd voetbal. We kregen een ongelukkige goal tegen toen Kaj een zeldzame fout maakt. Helaas is een fout van een keeper vaak fataal. In dit geval dus ook: 0-2. Toen brak er iets bij ons en in het laatste kwartier werden we volledig overlopen. Bij ons lukte niks meer. We kregen nog twee grote kansen, maar bij de eerste liepen Kaj en Berat elkaar in de weg en bij de tweede werd de bal knap van de lijn gehaald door een verdediger. Uiteindelijk kregen we in de laatste 5 minuten nog 3 goals om de oren en eindigden we de wedstrijd met een 0-5 nederlaag. Volledig terecht, maar wel een beetje geflatteerd. Vandaag was vooral ons aanvallende spel van bedenkelijk niveau. Vorige week kwamen we daar nog mee weg, maar tegen een goede ploeg als Almkerk wordt dat meteen afgestraft. Ook miste ik bij sommige spelers de wil om koste wat kost te willen winnen. Het goede nieuws was dat de andere concurrenten ook verloren hebben. En met de wetenschap dat onze concurrenten allemaal nog tegen elkaar spelen, is er nog niks beslist. We zullen echter sterk moeten verbeteren willen we aanspraak mogen maken op wéér een titel. En dan zal met name de passing en de mentale weerbaarheid moeten verbeteren. Op naar de volgende wedstrijd.