Baardwijk JO11-1 zet ongeslagen reeks voort.

Woudrichem JO11-1G

9 maart 2019 9:45

Vanwege het aanhoudende slechte weer en de ruime hoeveelheden regen die er de afgelopen weken gevallen zijn, was het maar de vraag of de wedstrijd in Woudrichem door kon gaan. Gelukkig bleek het veld in de zware rivierklei van Woudrichem tegen deze zware omstandigheden bestand te zijn en konden we gewoon voetballen. Het hielp dat het deze keer wederom een kunstgrasveld betrof…

Vooraf hadden we al ingeschat dat dit best wel een pittige wedstrijd kon worden. Met harde wind op een kunstgras veld hebben wij geen goede ervaringen. Desondanks spraken we af dat we vanaf het begin fel op de bal zouden zijn en dat we de tegenstander weinig ruimte moesten geven om te voetballen. Dat wilde in de eerste helft niet echt lukken. Wellicht zat de Carnaval nog in de benen. We gaven te veel ruimte weg en we wonnen te weinig duels. Ook hadden we wind tegen, wat het voetbal er ook niet beter op maakte. Woudrichem was feller en daardoor wonnen ze meer duels. Daardoor kwamen wij te weinig aan voetballen toe en liepen we een beetje achter de feiten aan. Af en toe legden we een paar mooie aanvallen op de mat en kregen we kleine kansen. We kwamen echter niet dicht genoeg in de buurt van de keeper om hem eens even goed te testen. Woudrichem kreeg wat meer kansen, maar Kaj kwam niet echt in de problemen. Het eerste kwartier werd er niet gescoord.

Na de time-out veranderde er weinig aan het spelbeeld. Er zat aanvallend gezien bij ons meer lijn in dan bij de tegenstander. Wel hadden we moeite met het sterke middenveld van Woudrichem. Het was ook één van de middenvelders die de ban brak door de bal strak in de winkelhaak te schieten, nadat er door onze verdediging maar half werd ingegrepen: 1-0. Dat was een flinke domper. Tot overmaat van ramp viel Imano ook nog eens vervelend op zijn pols, die daardoor gekneusd raakte. Hij kon niet verder en met de wetenschap dat Talha er ook niet was in verband met ziekte waren de wissels in een keer op. Hierna gingen we met 2 spitsen spelen. Stefano schoof door naar het middenveld en Stefan verhuisde naar de linkerflank. Op deze manier kregen we meer grip op de wedstrijd. Tot aan de rust bleef de 1-0 gehandhaafd.

In de rust moesten er wat puntjes op de spreekwoordelijk i gezet worden. We gaven Ted de opdracht om de gevaarlijke aanvallende middenvelder te schaduwen. Stefano zou dat gaan doen met de centrale middenvelder. Stefan moest op de flank voor aanvallende impulsen gaan zorgen en Berat en Kay moesten oorlog maken voorin. Dilano zou ook een vaste man pakken en Jayson zou de rechtsbuiten oppakken. Met dit strijdplan gingen we naar buiten voor de tweede helft.

Het plan pakte goed uit. Met de wind in de rug waren we vanaf de aftrap de dominerende ploeg. De angel was eruit bij de tegenstander. Ted zat elke keer erg kort en fel op de man en die had daar zichtbaar moeite mee, wat af en toe tot enige frustratie leidde. Ook Jayson had zijn tegenstander volledig in zijn zak, ondanks het verschil in lengte van ongeveer 30 centimeter. Stefano was de baas op het middenveld en dwong zijn tegenstander om achter hem aan te lopen in plaats van andersom. Al vrij snel maakten we de gelijkmaker. We kregen een corner vanaf de rechterkant die werd genomen door Kay. Hij legde hem perfect op het hoofd van Berat die hem knap inkopte: 1-1. We bleven de bovenliggende ploeg. Woudrichem kwam nog maar een paar keer van de eigen helft af. Onze aanvallen verliepen vloeiend, er werd goed gekeken en de passing was prima in de tweede helft. Toch bleef de stand 1-1 tot aan de tweede time-out. Het was duidelijk dat onze jongens bloed roken, want de wil om te winnen en de bereidheid om voor elkaar te werken was helemaal terug, net zoals in de vorige wedstrijd tegen Olympia’60. In het laatste kwartier trokken we de wedstrijd naar ons toe. Gelukkig kon Imano toch weer invallen. En dat was prettig, want er waren toch wat spelers die op hun laatste benen liepen. Eerst was het Jayson die goed doorging op de linkerflank en de bal bij Berat bezorgde. Berat wist de bal over de doellijn heen te frommelen: 1-2. Een paar minuten later kreeg Stefan de bal, maakt zich goed vrij en gaf de bal strak voor bij de tweede paal. Helaas kon Jayson de bal net niet de goede richting meegeven. Weer wat later was het wel raak. Stefan kreeg de bal op rechts, speelde een mannetje uit en kon op goal schieten, maar in plaats daarvan legde hij af op Berat, die er nog beter voor stond. Berat aarzelde niet en schoot de bal beheerst achter de keeper: 1-3. Met nog een minuut of 5 te gaan leek de wedstrijd gespeeld. Woudrichem ging echter vol op de aanval spelen om nog iets te forceren. Daar kwam nog één goede kans uit, maar Kaj redde prachtig met zijn voeten. Niet veel later floot de uitstekende scheidsrechter voor de laatste keer deze wedstrijd en gingen de punten mee naar Waalwijk. Mede vanwege de weersomstandigheden was dit weer een wedstrijd met 2 gezichten. Een matige eerste helft en een erg goede tweede helft. Volgende week mogen we weer een keer thuis spelen. Dongen JO11-2 is dan de tegenstander.