Baardwijk VR1 spelen gelijk tegen Viola VR1.

Baardwijk VR1

Viola VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

1 november 2015 10:00

Timmers, W.A.P.M.

Zondag stond de wedstrijd tegen Viola uit Alphen op het programma. Viola stond op 3 punten met een wedstrijd minder, dus een overwinning zou goed van pas komen. Na wat voorzichtig aftasten was het Baardwijk dat als eerste gevaarlijk werd. Tot erg grote kansen kwam het echter niet. Na een klein half uur kreeg Baardwijk de eerste tegenvaller te verwerken. Chayenna van der Pol moest het veld verlaten met een blessure, waardoor er wat omzettingen nodig waren. Baardwijk kwam kort daarna op voorsprong door een van richting veranderd schot wat door Kelly Tausch binnen werd getikt. Ruststand 1-0. Na rust kwam er meer druk van Viola. Na een fout in de verdediging kwam Viola uit het niets op 1-1, en kort daarna door slap verdedigen zelfs op voorsprong door de slimme en gevaarlijke spits, die vrij kon inkoppen. Baardwijk ging op zoek naar de gelijkmaker, die kwam al snel door Daisy van Wezenbeek die beheerst raak schoot van net buiten de zestien. Het spel ging op en neer, ook voor het wederom talrijk opgekomen publiek was het een leuke wedstrijd. 10 minuten voor tijd was het plotseling 2-3 in het voordeel van Viola. Weer was het de spits die een fout afstrafte. Met nog weinig tijd te gaan moest Baardwijk weer op zoek naar de gelijkmaker. Nadat de bal vlak voor tijd van de lijn werd gehaald door een speelster van Viola, was het Sanne Boom die een mooie aanval over rechts beheerst binnen schoot, wat de terechte 3-3 betekende. Met deze stand kon iedereen leven, het was een terechte eindstand. Ondanks wat tegenslagen heeft Baardwijk karakter en instelling getoond, knap gedaan. Volgende week uit naar Kerk-Avezaath voor de wedstrijd tegen Teisterbanders.