Nederlaag voor Baardwijk VR1 bij Teisterbanders !!

Teisterbanders VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

8 november 2015 11:30

Commandeur, C.Th.

Zondag stond de uitwedstrijd tegen Teisterbanders uit het pitoreske Kerk-Avezaath op het programma. Teisterbanders stonden voor deze wedstrijd 4 punten voor op Baardwijk, dus winst zou mooi zijn om de aansluiting te houden. Baardwijk begon goed, wat resulteerde na ongeveer 5 minuten in een doelpunt van Denise, deze werd echter afgekeurd voor buitenspel, wat helaas niet zo was. De scheidsrechter floot echter wel, dus bleef het 0-0. Na een half uur kreeg Teiterbanders een onterechte vrije trap op 20 meter van het Baardwijk doel, deze werd onberispelijk binnen geschoten. Daarna golfde het spel op en neer, met kansjes aan beide kanten, die geen doelpunten opleverde. Twee minuten voor de rust werd de doorgebroken Daisy van Wezenbeek gevloerd in de zestien, waardoor Baardwijk de kans kreeg om gelijk te maken. De penalty werd echter gemist door Daisy zodat Baardwijk ging rusten met 1-0 achter. Na een omzetting bij Baardwijk werd er begonnen aan de tweede helft. Baardwijk was nog niet wakker, binnen 1 minuut was het 2-0. Daarna kwam Baardwijk beter in de wedstrijd, wat na 20 minuten resulteerde in de aansluiting door Esma, die raak schoot van net buiten de zestien. Er weer meer druk gezet, waarna Baardwijk 10 minuten voor tijd dacht de gelijkmaker binnen te schieten. Daisy scoorde uit een steekbal, iedereen dacht aan een doelpunt, behalve de grensrechter die vlagde, en de scheidsrechter, die ook dit doelpunt geheel ten onrechte afkeurde. Vlak voor tijd maakte Teisterbanders met een buitenspel doelpunt 3-1, wat de scheidsrechter wel goedkeurde. Daarna floot de scheidsrechter voor het eind, wederom een niet verdiende nederlaag voor Baardwijk. Het is jammer en vervelend dat scheidsrechters steeds weer de wedstrijden beinvloeden, zeker als je uit speelt. Maar we gaan gewoon door, hopelijk de volgende keer geen thuisfluiter als scheidsrechter, en een eerlijke grensrechter.