Baardwijk VR1 wint met 2-0 van koploper!

Baardwijk VR1

Goy 't VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

22 november 2015 10:00

Lips, J.C.B.

Zondag stond de inhaalwedstrijd tegen `t Goy op het programma, deze was vorige week afgelast. Op papier voor Baardwijk een zware wedstrijd tegen de koploper, gezien de personele problemen. Zonder de langdurig geblesseerde Chayenna, de afwezige Youri en Lisa en de geschorste Natasja begonnen we om 10 uur aan deze wedstrijd. Wat op papier een moeilijke wedstrijd leek te worden, bleek op gras niet zo te zijn. Vanaf de eerste tot de laatste minuut was er maar een ploeg die de wedstrijd bepaalde. Baardwijk was de hele wedstrijd oppermachtig, alleen werden de kansen niet benut. Keeper van `t Goy was trouwens ook erg goed, schoten van Esma en Daisy werden vakkundig gepareerd. Ruststand was 0-0. Op zich al een wonder gezien het aantal kansen en het overwicht voor Baardwijk. Tweede helft werd een kopie van de eerste helft, alleen Baardwijk voetbalde en werkte keihard voor een goed resultaat, `t Goy kwam er niet aan te pas. Eindelijk, 10 minuten voor tijd kwam de terechte beloning voor de thuisploeg. Een schot van Kelly werd losgelaten door de keeper, waarna Sanne Boom de bal kon binnentikken, op dat moment zeer terecht en dik verdiend. `t Goy moest toen wel gaan aanvallen, maar de erg sterk spelende achterhoede van Baardwijk gaf niks weg. Vlak voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist. Uit een corner werd de bal in eerste instantie al van achter de lijn weggewerkt waarna Liza Boom de bal snoeihard in de kruising schoot. De punten waren binnen, en de blijdschap was geweldig. Een zeer terechte overwinning behaald op de koploper, verdiend door het goede voetbal en het keiharde werken voor elkaar. Volgende week naar Houten voor de wedstrijd tegen de rode lantaarn drager. Wordt weer een moeilijke wedstrijd, maar met dezelfde instelling als tegen `t Goy moet het mogelijk zijn om de punten mee naar Baardwijk te nemen.