Baardwijk wint van Virtus en pakt 1e periodetitel !

Baardwijk 1 (zon)

Virtus 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

1 november 2015 14:30

Jansen, D.J.L.

Niemand durfde er aan te denken. De 1e periodetitel was toch helemaal uit zicht. Maar hetgeen bijna voor onmogelijk werd gehouden gebeurde toch. Verlies voor Beek Vooruit en SCO, een gelijkspel voor Gilze en Oosterhout. Baardwijk klom in een dag van de 5e plaats naar de toppositie met als bijkomend toetje, de 1e periodetitel. De spelers hadden totaal niets in de gaten en op het moment dat zij op de hoogte werden gebracht brak er een spontaan feest uit op het veld en in de kleedkamer. Baardwijk kwam goed uit de startblokken wat in de 9e minuut al resulteerde in een 1-0 voorsprong door een snoeihard afstandsschot van Guus Beerens. Het betere van het spel was gedurende de gehele wedstrijd voor Baardwijk, echter de counters van Virtus bleven gevaarlijk. Uit een van die counters wist Virtus in de 38e minuut op gelijke hoogte te komen. Baardwijk ging echter niet bij de pakken neerzitten en bleef vol op de aanval spelen. In de slotminuten van de 1e helft werd dit beloond door een nieuwe voorsprong. Ditmaal was het Joep Klerx die onhoudbaar inkopte. Baardwijk ging de rust dan ook in met een 2-1 voorsprong. In de 2e helft een gelijk beeld, Baardwijk bleef goed op de aanval spelen en Virtus kwam er af en toe gevaarlijk uit. Door het missen van enkele kansen van Baardwijk bleef de 2-1 op het scorebord staan. Een smetje op de wedstrijd was wel de rode kaart voor Bart Rombouts die bij een akkefietje opnieuw vond dat hij de confrontatie met een tegenspeler aan moest gaan, helaas betekent dit voor hem en voor Baardwijk opnieuw een schorsing van deze, voor Baardwijk toch wel, belangrijke speler. Volgende week speelt Baardwijk een uitwedstrijd bij Veerse Boy`s.
MEER WEDSTRIJDFOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>