Baardwijk toont karakter na snelle rode kaart !!

Baardwijk 1 (zon)

TSC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

15 november 2015 14:30

Janssen, N.

Onder bijzonder slechte weersomstandigheden begon Baardwijk afgelopen zondag aan de belangrijke wedstrijd tegen het net iets hoger geplaatste TSC uit Oosterhout. Deze stonden voor de wedstrijd 1 punt boven Baardwijk op een gedeelde 1e plaats. Beide ploegen begonnen de wedstrijd opportunistisch en lieten duidelijk blijken dat zij geen genoegen namen met een verliespartij. In de 8e minuut leek het noodlot voor Baardwijk echter toe te slaan, een schot van TSC werd gekeerd door doelman Patrick Coenen, echter de bal viel ongeveer, op de 16 voor de voeten van een van de TSC voorwaartsen, deze bedacht zich geen moment en haalde uit. Tim Inen, welke op dat moment zijn doelman op de doellijn assisteerde, kon de bal nog wegwerken maar deed dit met de hand. De scheidsrechter kon op dat moment maar één beslissing nemen, rood voor Tim Inen en de bal werd op de stip gelegd. Na 8 minuten keek Baardwijk al tegen een 0-1 achterstand aan en moest het restant van de wedstrijd met 10 man verder. Vanaf dat moment toonde Baardwijk zijn ware aard. Voor elke meter werd figuurlijk gevochten, de achterhoede was zo gefixeerd op de bal dat er vrijwel geen doorkomen was voor de voorwaartsen van TSC. In de 24e minuut wist Rob van Ravenstein een slecht gespeelde bal te onderscheppen en verschalkte de TSC keeper met een bekeken schuiver. Dit gaf Baardwijk nog meer moed en regelmatig kon Baardwijk eruit komen met een snelle counter. Als dit gebeurde waren Rob van Ravenstein en Tom Sleenhoff een ware plaag voor de achterhoede van TSC, welke ook regelmatig aan de noodrem moesten trekken. Bij een moment dat er een vrije trap op circa 20 meter voor het doel werd toegekend nam Kevin Vissers plaats achter de bal, krulde de bal over de muur via de paal in de goal. 3 minuten voor rust nam Baardwijk brutaal een voorsprong. De 2e helft gaf eigenlijk een gelijk beeld als het 1e gedeelte van de wedstrijd. Een steeds aanvallender en wanhopig wordende TSC en een hardwerkend en zeer gedisciplineerd spelend  Baardwijk. TSC kon niet zeggen dat zij het geluk aan hun zijde hadden. Iedere doelpoging van TSC werd of geblokt door de geconcentreerde verdedigers van Baardwijk. Kwam de bal wel een keer door het blok dan stond daar altijd nog de uitstekend keepende Patrick Coenen welke de bal dan pareerde. Tussentijds kwam Baardwijk uiteraard ook nog aan de nodige uitvallen toe. Bij een van die uitvallen moest TSC wederom aan de noodrem trekken. Ditmaal ging Raymond Leijtens achter de bal staan nabij de zijlijn. Zijn scherp ingeschoten vrije trap belandde achter de keeper in het zijnetje. Baardwijk wist dat de buit binnen was en klom op naar de 2e plaats van de ranglijst. Volgende week wacht de bekerwedstrijd in en tegen Rood Wit V. uit Veldhoven.

MEER FOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>