RKDVC – Baardwijk: Keepen is een vak

Baardwijk 1 (zon)

3e klasse C

6 oktober 2019 14:00

Vandaag de wedstrijd RKDVC- Baardwijk, die na enkele jaren weer op het programma staat. We verzamelen om 12.15 uur en gaan de bespreking in. Emiel onze trainer zegt hoe te spelen en schrijft op het bord + 5 of – 1. Bij winst 5 punten los en bij verlies 1 punt onder RKDVC. We rijden naar Drunen en het is hondenweer, dus Hansie gaat eerst met de begeleiding omhoog het Sponsorhome in voor een bakje koffie en lekkere broodjes. Enkele sponsoren van Baardwijk zijn uitgenodigd en RKDVC heeft flink uitgepakt, waarvoor onze dank. Beide trainers doen een voorbeschouwing van de wedstrijd en hun verwachting dit seizoen. We gaan naar de jongens die staan te popelen om de warming-up te mogen doen, ondanks het slechte weer. Het is twee uur en de scheidsrechter blaast op zijn fluit. We zijn net aan de gang en RKDVC krijgt een kans uit een Scrimmage, onze keeper Patrick pakt hem. Het veld is spekglad en RKDVC heeft dat beter onder controle dan Baardwijk. In minuut 9 een schot na een voorzet, Patrick redt weergaloos. Hansie zit niet lekker want het regent binnen in de dug-out, stiekem moet hij wel lachen want de trainer heeft al 3 keer zijn kop gestoten. In minuut 13 een voorzet en Patrick pakt hem weer, het wordt eentonig maar Patrick die man van de wedstrijd wordt, maakt van zijn goal een onneembaar fort. RKDVC blijft kansen krijgen, en Baardwijk doet die niet mee? Onze jongens werken hard en buiten een voorzet van Bartje die net niet binnen gegleden kan worden hebben we weinig te vertellen. In minuut 44 krijgt Baardwijk een vrijetrap die de keeper slecht verwerkt, Good old Ravie is de bal ook kwijt anders tikt hij hem zo binnen. Het is rust en we gaan naar de thee. We moeten het anders gaan doen, maar onze jongens klagen over het spekgladde veld. We beginnen aan de tweede helft en doen wat beter mee. Toch is er gelijk weer een kans voor RKDVC, die onze rechtsback Luuk tot corner kan verwerken. Kort erna krijgt Baardwijk een vrijetrap, het levert een corner op. Bartje komt door op links en slingert de bal voor, Ravie komt, valt en mist zijn kans. In minuut 59 belandt een corner van Baardwijk voor de voeten van Ravie, hij haalt uit maar een Speler van RKDVC redt op de lijn. Het noodlot slaat in minuut 66 toe, onze verdediger Max glijdt uit. RKDVC onderschept de bal en Patrick is kansloos: 1-0. We doen een dubbele wissel, Andrej en Sjors voor Delano en Rene. We blijven strijden maar RKDVC krijgt weer een kans die onze Patrick natuurlijk weer pakt. In minuut 78 wisselen we Isak voor Bartje die verkeerd is gevallen. We zetten nog een keer aan en verdienen een corner in minuut 84. Tom neemt de corner, die in de 16 valt, onze Ravie pikt op en tikt hem droog binnen, zonder te vallen. Hansie kan zijn geluk niet op en de rest van de bank ook niet. Kort erna een vrije trap voor Baardwijk, Isak gaat erachter staan. Hij schiet loeihard, de keeper weet niet hoe maar kan hem net over de dwarsligger tikken. In minuut 89 RKDVC ook nog een kans, maar ook deze gaat er niet in. De scheids fluit af en Hansie is blij met het gestolen puntje. Onze jongens kleden zich om en storten zich in het feestgedruis, het is namelijk Oktoberfest in de kantine van RKDVC. Hansie en begeleiding gaan eerst nog even naar het Sponsorhome, waar het Oktoberfest al langer aan de gang is. Sommige oogjes glinsteren al.

Ons trouw Baardwijk publiek en natuurlijk ook van de tegenstander bedankt.

Zoals een gezegde van Hansie luidt:  “Een ezel stoot zichzelf niet drie keer tegen dezelfde stijl“

Gr. Hansie Hansie

Michel Geers                    https://flic.kr/s/aHsmHw1FtC