Snakkend naar de Winterstop

Baardwijk 1 (zon)

3e klasse C

24 november 2019 14:30

Hansie had er zin in, het begon vrijdag al met zijn verjaardag. Op vrijdag is Hansie voortaan vrij om op zijn kleindochter te passen. Overdag en in de avond wat mensen over de vloer gehad en een hele mooie grote foto op canvas gehad van Jinthe. Hansie ging tevreden naar bed om op Zaterdagochtend op tijd op te staan. Hij ging met zijn vrouw naar Den Bosch, even kijken naar het nieuwe pand van Laauw in de Vughter straat. U weet wel  het merk van prachtige en exclusieve tassen van onze voetballende sponsor Rob van Ravenstein en kornuiten (factuurtje krijg je nog voor deze reclame Rob). Hansie moet zeggen dat het een mooi pand en locatie is, vroeger zat Cristine le Duc erin, zo nu weten de meeste wel waar het is. Hierna lekker de markt op, proeven en keuren van worstjes en kaasjes. Wat nieuwe kleertjes gekocht voor de vrouw en Hansie en in de middag weer terug naar huis. De vrouw had slaapdienst, dus de bank was alleen voor Hansie. Lekker wat voetbal gekeken, een filmpje op Netflix en dromend over een overwinning op Vlijmense Boys. Zondag weer op tijd op, lekker in bad, tandjes gepoetst en wachtend op de vrouw om eerst nog naar een kinderfeestje te gaan. Half een bij Baardwijk voor de wedstrijd bespreking, ondertussen had Jac Burgel onze vlagger gebeld of Hansie eventueel kom vlaggen. Jac was flink beroerd, maar gelukkig met wat Vicks en hete pepers kon hij toch vlaggen. Had hij er maar een paar overgehouden voor onze jongens. Vol goede moed naar Vlijmen, omkleden en aan de warming-up beginnen. De scheidsrechter blaast op zijn fluit en de wedstrijd begint. We zijn de eerste twaalf minuten voetballend de iets betere ploeg en Hansie denkt dat dit wel eens goed kon komen. Korte pijn denkt Vlijmen, een diepe bal word verkeerd weg gewerkt en belandt bij een speler die een verwoestend schot in huis heeft. Hij haalt uit en het staat 1-0. Daar staan we weer. We blijven het proberen, maar naarmate de wedstrijd vordert, wordt het steeds slechter. We hopen de rust te halen met een 1-0 ruststand. Dit is ons niet gegund en Vlijmen haalt in minuut 42 en 45 de trekker tweemaal over, 2-0 en 3-0. Over de tweede helft kan Hansie kort zijn, de koppies gaan hangen. Vlijmen maakt verdiend de 4-0 en 5-0, proficiat Vlijmen. Jongens Hansie weet niet of het kwaliteit, mentaliteit of inzet is. We moeten het tij toch zien te keren met zijn ALLEN. Nou heeft Hansie zijn schoen gezet en geen cadeautjes gevraagd, maar puntjes. De Sint heeft gelijk gereageerd en gezegd dat dit politiek incorrect is, dus deze vlieger gaat ook niet op. De goedheiligman heeft Hansie wel advies gegeven, ga naar autobedrijf Klerx. Hansie moet een stuk of twintig APK’s aanvragen in de winterstop, dan lopen ze weer als nieuw zegt de Sint. Hierbij wil Hansie Kees Klijn van het Brabants dagblad, succes wensen met zijn aanstaande pensioen. We zullen zijn goede en inhoudelijke voetbalverslagen missen. Hopelijk hebben ze goede opvolgers klaarstaan, moet niet zo moeilijk zijn denkt Hansie. Verder wil ik onze trouwe toeschouwers weer bedanken en hopelijk tot volgende week.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: ‘De bal is rond en het is elf tegen elf op het veld.’

Gr. Hansie Hansie