Het kwartje valt verkeerd

Baardwijk 1 (zon)

3e klasse C

20 oktober 2019 14:30

Vol goede moed reizen we af naar de fusieclub Trinitas. Daar aangekomen valt het op dat het hoofdveld er goed bij ligt. Henkie van den Anker, een oude bekende van Hansie, kalkt de lijnen er nog eens goed op. We hebben er zin in en de goedlachse en goed leidende scheidsrechter blaast voor het begin van de wedstrijd. Beide ploegen beginnen aanvallend waarbij Baardwijk het wat directer zoekt, en Trinitas wat meer voetballend. Trinitas krijgt in de zevende minuut een vrije trap , maar onze keeper Patrick pareert deze bal. Even erna neemt Delano een corner en krult deze bij onze stopper Kevin op zijn kop, maar helaas hij kopt net over. Onze Borkse Cruijf Tom maakt een actie en schiet op goal, de keeper redt. In minuut 24 een crossbal van Rob K die een zware nacht en morgen heeft gehad, op Ravie. Helaas dit is hem ook net niet. Het spel golft zo op en neer waarbij de keepers een sta in de weg zijn. Maar net voor de rust denkt Hansie te juichen uit een corner krijgt Nermin de bal en haalt uit, nu is het de keeper niet maar een speler die hem van de lijn haalt. We gaan de rust in met een goed gevoel, er valt wat te halen denken wij. Emiel past de tactiek wat aan en legt dit uit met pionnetjes en bekertjes die vol zitten met drank, en voor Hansie er erg in heeft gooit hij ze leeg. En ik had me toch een dorst. We beginnen de tweede helft, staan koud op het veld en Ravie onze spits krijgt een niet te missen kans. Hansie heeft zijn handen al in de lucht, maar wat niet voor mogelijk is  gehouden maakt Ravie toch waar. Hij mist een meter voor het doel. In minuut 55 weer een uitbraak van Baardwijk, we scoren. Maar de grensrechter van Trinitas die dacht dat het Koningsdag was vlagde voor buitenspel, terwijl dit zeker niet was. Maar goed de scheidsrechter fluit en keurt hem af. We worden iets sterker en Ravie ontvangt een dieptebal. Hij controleert deze en gaat als een haas op de keeper af, omspeelt hem op magistrale wijze en scoort in minuut 60 de 0-1. Gelijk erna krijgt Trinitas een corner, deze wordt weggewerkt. De bal belandt bij een Trinitas speler in de voetjes, hij slingert hem weer voor en al liggend kopt de spits hem in minuut 63 binnen 1-1. Vanaf hier zijn we het overwicht kwijt, we willen wel maar het lukt niet. We passen nog drie wissels kort achter elkaar toe, Sjors voor Rob K, Guus voor Max en Henkie voor Rene. Patrick voorkomt in minuut 72 dat we achter komen door een op een te redden. Er is een inworp die door Baardwijk wordt weggewerkt bij een Trinitas speler op zijn kop. Deze twijfelt niet en verlengt hem naar de spits die binnen kopt, minuut 79 en het is 2-1. We gooien alles op alles en krijgen nog goede kansen om gelijk te maken. In minuut 85 schieten we van dichtbij twee keer achter elkaar op doel, maar spelers, keeper en botte pech staan ons in de weg. Nermin steekt de bal op Henkie, maar deze kan hem net niet binnen glijden. Het is gedaan en Hansie loopt teleurgesteld van het veld. Trinitas: proficiat. Onze trouwe supporters weer bedankt, en jongen als we zo blijven voetballen en werken moeten de punten een keer komen.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: “Als het vandaag niet lukt, dan volgende week maar.”

Gr. Hansie Hansie

Fotoverslag: https://flic.kr/s/aHsmHRtYDM