Baardwijk-FC Engelen 0-4

3e klasse C

26 januari 2020 14:30

Het laatste tikje

Na een  geslaagd weekendje weg en een goede voorbereiding onder leiding van onze nieuwe trainer Senad, hebben onze jongens er zin in.

Emiel succes in het vinden van een nieuwe club, het is je gegund.
Om half een is het verzamelen, we kijken de tweede helft van ons tweede dat vriendschappelijk speelt tegen Nulandia en met 1-0 wint. Bartje is geschorst en Max Verstappen kon zijn auto niet in bedwang houden door de mist, gebroken sleutelbeen en niet fit dus. Beterschap Max.
We beginnen de bespreking en Senad legt uit wat te doen bij balbezit en balverlies. Het belangrijkste punt is toch wel dat iedereen zijn arbeid moet leveren en dat we erop moeten klappen, tegen een goed voetballende ploeg als FC Engelen. We doen de warming-up en zijn er klaar voor. We hebben eerst een minuut stilte voor Johan de Jong die plotseling van ons heen is gegaan, we missen je nog steeds Johan, R.I.P.

De goed leidende scheidsrechter blaast op zijn fluit en het balletje gaat rollen. We zijn koud onderweg en het eerste kansje is voor Job, in plaats van te schieten legt hij de bal terug. In minuut 9 gaat Nermin zijn tegenstander voorbij en schiet maar de keeper kan hem net keren.
FC Engelen probeert te voetballen maar krijgt geen millimeter ruimte van onze jongens, ze zitten er echt fel op en zijn beter. Rene word in minuut 19 aangespeeld en staat 1 op 1 met de keeper, we staan op om te juichen maar de keeper pakt hem. Gelijk erna speelt Rene op Nermin, die schiet maar de keeper verwerkt het schot tot corner. We zijn beter en krijgen nog enkele kansjes. Het is minuut 30 en FC Engelen krijgt een corner, de bal valt bij de eerste paal. Patrick roept en slaat mis, helaas de bal valt binnen 0-1. Niks aan de hand, Baardwijk gaat op zoek naar de gelijkmaker. Tom knalt op goal in minuut 36, maar de keeper verwerkt hem weer tot corner. Het spel golft nu op en neer zonder echte kansen. In minuut 45 is er een blessure voor een speler van FC Engelen, we denken te gaan rusten met 0-1 achterstand. Verkeerd gedacht, FC Engelen komt nog een keer, een onschuldig balletje wordt verkeerd weggewerkt, 0-2 en rust. We peppen elkaar op en geloven er nog in. We beginnen de tweede helft, Rob K. speelt de bal veel te zacht terug op Patrick. Over en uit, minuut 46 en het is 0-3. We blijven wel strijden voor iedere meter. Tom denkt in minuut 49 de 1-3 binnen te tikken, helaas de scheidsrechter telt hem niet. FC Engelen begint beter te voetballen, zonder echt tot grote kansen te komen. In minuut 55 worden Rene en Nermin vervangen voor Ugur en Isak. Baardwijk krijgt nog wel kansen, Luuk kopt net voor langs na een voorzet van Ugur en Isak lost nog een schot op goal. Intussen is Bart J (na een lange weg van blessures) erin gekomen voor Guus. Tom heeft nog de grootste kans om te scoren, hij tikt binnen en juicht. Maar helaas ook deze heeft de doellijn niet gepasseerd zegt de scheidsrechter. FC Engelen komt er in minuut 88 nog een keer uit en tikt de 0-4 binnen.

Jongens volgende week de zes punten wedstrijd tegen BVV. Als we dezelfde arbeid en inzet op de mat leggen, maar dan ook onze kansen binnen tikken moet het goed komen. FC Engelen proficiat, natuurlijk ons trouw publiek weer bedankt. Wij willen ook Ad van Gelder (de nieuwe kantine beheerder) bedanken, voor de wedstrijdbal sponsering. De man van de wedstrijd was Delano Boezer, zelfs zijn vader vond dat hij de beste was en nam daarvoor zijn tas mee naar huis. Natuurlijk bedanken we De Vergulde Erpel weer voor de eetbonnen.

Zoals een gezegde van Hansie luid  [ Niet alle Engelen werken mee ]

Gr. Hansie Hansie

Voor het fotoverslag: klik hier!