Jan de wind

Nieuwkuijk 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

16 februari 2020 14:30

13.00 uur bij Baardwijk, Senad begint de bespreking en hoeft er weinig woorden aan vuil te maken. Iedereen weet wat er op het spel staat, en iedere wedstrijd is een finale nu. We waaien naar Nieuwkuijk, zo gaat de wind te keer. De tos wordt verloren , dus we beginnen met wind tegen aan de wedstrijd. De eerste tien minuten gaan gelijk op, maar dan wordt Baardwijk sterker. Ugur maakt zijn actie en de Kuijkse keeper kan ternauwernood met zijn knie redding brengen. In minuut 20 is het Tom die zijn actie maakt en Rene in kansrijke positie brengt. Helaas, de keeper keert weer. Het is moeilijk om te voetballen met dit weer, het zijn dan ook vooral diepe ballen die worden gespeeld. Nieuwkuijk krijgt ook nog een kansje, maar deze gaat voorlangs. In minuut 31 een actie van Rene, hij legt de bal op het koppie van Delano. Hij gaat net over. Ondanks het betere spel van Baardwijk gaan we met een brilstand rusten. We zijn overtuigd dat we met de wind in de rug kunnen winnen deze middag. We beginnen weer fel en in minuut 46 krijgen we een vrije trap. Bartje gaat achter de bal staan en schiet rakelings over. Dan slaat de pech toe, Job struikelt of krijgt een zetje, Hansie weet het niet. Maar, Job valt, steekt zijn hand omhoog en wil doorgaan. De scheidsrechter komt aanlopen en toont hem zijn tweede gele kaart voor een Schwalbe. Onze Job, Al ligt hij onder een auto, dan roept hij gewoon pa Henk en zegt schuif hem eens opzij. Job weet nog niet eens wat een schwalbe is. Baardwijk dus verder met tien man, na 50 minuten. In minuut 59 brengen we Rob Klijn voor Rene. Onze jongens vechten als leeuwen en Nieuwkuijk kan niet echt profiteren van een mannetje meer. De achterhoede staat als een huis, en het middenveld loopt een marathon, er is geen doorkomen aan voor Kuijk. Tom, die behoorlijk wat schoppen heeft gehad wordt gewisseld voor Martijn in minuut 70. In minuut 75 speelt Nieuwkuijk een diepe bal, maar voordat het een kans kan worden is de bal al achter. Baardwijk wisselt nog een keer in minuut 76, Noah voor Ugur. Het spel golft op en neer en wordt ook iets harder. Dan in minuut 84 krijgt Marc de bal en haalt verwoestend uit, alleen zoals Ronaldo dat kan. De bal daalt, zwabbert door het effect dat hij mee krijgt en belandt onder in de hoek 0-1. Nee joh, een mislukte voorzet die in doel belandt. We zijn door het dolle, Bart gaat bij het juichen door zijn enkel. Gelukkig valt het mee, Hansie dacht dat Senad op zijn enkel had gestaan. Baardwijk strijdt voor de drie punten en geeft alles. Jack onze vlagger steekt op tijd zijn vlag omhoog als het buitenspel is, en krijgt zelfs complimenten van al wat Nieuwkuijk is. Het is nog een paar minuutjes en Hansie denkt al stiekem aan drie puntjes. Het noodlot slaat in minuut 89 toe, een steekbal en de spits van Nieuwkuijk lobt hem gedragen door de wind (het is net een speelfilm) geweldig over onze kansloze keeper Patrick. Het is 1-1 en de scheidsrechter blaast kort erna voor het einde van de wedstrijd. Jongens complimenten voor de inzet, zeker toen we met 10 man kwamen. Ons trouw publiek weer bedankt en natuurlijk ook die van Nieuwkuijk.

Zoals een gezegde van een vriend van Hansie luidt: “Geef niet op, maar GAS erop.”

Alaaf:  Hansie Hansie

Foto's: https://flic.kr/s/aHsmLsE6Un