Wel kansen, maar niet genoeg goals

Baardwijk 1 (zon)

Nieuwkuijk 1 (zon)

13 oktober 2019 14:30

Het is een zonnige zondagmorgen en Michel onze huisfotograaf heeft beslist dat we met de selectie op de foto moeten. Hansie vroeg op, want er hoort ook een lunch bij. Heel de Lidl leeg gekocht, verse broodjes, croissants, vleeswaren, verse jus d’orange, melk enz. Op de foto dus en erna de eerste helft van het tweede kijken. De jongens van het tweede weten de wedstrijd tegen DIA met 1-0 over de streep te trekken, proficiat. We gaan de bespreking in, eten wat en Emiel legt het strijdplan uit. De MO11-1 liepen vandaag met onze jongens het veld op om in de rust onze reservekeeper Bart te verschalken met strafschoppen. De goed leidende scheidsrechter blaast op zijn fluit en de wedstrijd begint. We beginnen als een tornado, Bartje opent op Rene die zijn tegenstander uitkapt en de bal panklaar legt voor Nemir. Hansie gaat staan, maar ziet tot zijn verbazing dat Nemir zijn open kans mist. Nieuwkuijk laat zich niet kennen en forceert een corner waaruit ze net over koppen. Een uitbraak van Nieuwkuijk, maar ze schieten voor langs. In minuut 10 opent Nemir op Rene die de bal prachtig aanneemt en deze zo aflegt dat Bartje hem zo binnen kan schieten, helaas ook nu laten we het netje niet bollen. Nermin schiet kort erna op goal, maar de keeper redt. Ook Nieuwkuijk blijft hun kansen krijgen, in minuut 19 een schot maar onze keeper Patrick redt. Hieruit volgt een corner die via binnenkant paal bij Patrick in zijn hadden belandt. In minuut 22 verliest onze spits de bal en in de omschakeling maakt Nieuwkuijk hieruit de 0-1. We geven niet op en een voorzet van Rob K onze back belandt bij Ravie, hij raakt hem maar half en kan net niet de juiste richting meegeven. Dan komt Nieuwkuijk weer om de hoek kijken met een schot, maar onze Patrick redt weer perfect. In minuut 29 krijgt Baardwijk een vrijetrap aan de zijkant van het zestien meter gebied, die Delano neemt. Hij legt aan en iedereen verwacht een voorzet, tot ieders verbazing krult hij de bal in de kruising: 1-1. Het spel golft op en neer en in minuut 44 een aanval van Nieuwkuijk. Jack onze grensrechter vlagt resoluut voor buitenspel, de scheidsrechter negeert hem en ze komen 1 op 1 met Patrick. Patrick die man van de wedstrijd wordt behoedt Baardwijk weer voor een achterstand. Maar gelijk hierna Komt Tom door en geeft Rene een niet te missen kans, maar hij mist toch en het is rust. We gaan aan de energydrank en peppen elkaar op. We beginnen de tweede helft, staan koud op het en veld, een steekbal van Nieuwkuijk en Baardwijk staat weer achter 1-2. Een tegenvaller, maar we gaan door. In minuut 54 een vrijetrap van Bartje op Delano, een halve omhaal maar naast. Het wordt tijd voor een wissel, Sjors komt voor Rene. Het gaat gelijk op, Tom geeft een voorzet op Job die ingevallen is voor Nermin. Maar ook deze voorzet wordt niet verzilverd. We blijven kansen en kansjes creëren, maar zo ook Nieuwkuijk. We wisselen Guus voor Delano in minuut 82 en hopen nog iets te forceren. Nieuwkuijk kopt nog een keer op de lat en Job schiet in minuut 91 nog een keer op goal, die de keeper pakt. De scheids fluit af, we hebben er hard voor gewerkt maar het mocht niet baten. Proficiat Nieuwkuijk. We bedanken onze supporters en onze vaste sponsor De Vergulde Erpel voor de eetbonnen. Ook gaat onze dank uit naar onze wedstrijdbal sponsor Baby Jinthe Heuverling, die regelmatig komt kijken al weet ze het zelf nog niet.

Zoals een gezegde van Hansie luid “We blijven voor de drie punten gaan”

Gr. Hansie Hansie

Voor een fotoverslag, klik hier!