De kelderkraker

Baardwijk 1 (zon)

3e klasse C

2 februari 2020 14:00

Zondagmorgen, ons tweede is afgelast en het is (...) Weer. We gaan de bespreking in en ons bord is vrij leeg. Senad zegt dat hij er niks aan toe te voegen heeft, iedereen weet wat er op het spel staat. Hij heeft enkele tactische omzettingen gedaan en eist drie punten. Voel goede moed richting BVV, daar ligt het sportpark er net zo bij als het Weer. De scheidsrechter keurt het hoofdveld af, we wijken uit naar het kunst gras (het oude desso betonplaten veld van Baardwijk lijkt wel). We doen de warming-up in de regen en harde wind, maar toch heeft iedereen er zin in. Om twee uur fluit de goed leidende scheidsrechter voor het begin en het balletje gaat rollen. Het Borks publiek, dat weer goed vertegenwoordigd was kan het denk ik bijna niet geloven. We zijn koud aan de gang en Guus geeft een splijtende pas op Job, die weer voortreffelijk hard en laag voorzet. Tom komt bij de tweede paal ingegleden en tikt binnen: 0-1! Het is de vierde minuut en iedereen gaat uit zijn dak. Door de harde wind is goed voetbal niet mogelijk en Baardwijk gaat daar het beste mee om. De lange bal wordt van beide kanten veel gehanteerd en Hanssie krijgt er een stijve nek van. Delano haalt in minuut 38 verwoestend uit, maar helaas naast. Het is rust, zo denkt Hanssie, maar Bartje speelt Tom aan deze omspeelt zijn man en gaat alleen op de keeper af. We gaan al staan voor de 0-2, het is minuut 46 maar de keeper redt voortreffelijk. Minuut 47 krijgt BVV nog een kans die Patrick weer goed pakt. Het noodlot slaat wederom toe in minuut 48, een mislukte voorzet belandt door de wind in het doel. 1-1 en rust. Balen en Hanssie rookt eerst een sigaretje voor hij naar de jongens gaat. We zijn overtuigd dat we ze de tweede helft pakken met de wind in onze rug. Tom is de betonplaat tegengekomen en kan niet verder, hij wordt gewisseld voor Ugur. We zijn weer koud aan de gang en Bartje geeft, ja wat was het nou, laten we het houden op een perfecte bal via de stuiter op de lat. De bal komt terug en Rene tikt binnen denken wij, maar nee: hij schiet tegen de keeper, maar die weet hem niet goed te verwerken en hij belandt alsnog in het doel, minuut 49: 1-2. Ugur, onze dribbelkoning gaat in minuut 55 zijn actie aan en schiet net voorlangs. Baardwijk wil de 1-3 maken en gaat daar ook vol voor. In minuut 56 krijgt Baardwijk een vrije trap net buiten de zestien. Kevin gaat achter de bal staan en haalt uit, een speler in de muur maakt hands binnen de zestien. Strafschop, zegt de scheidsrechter. Kevin gaat weer achter de bal staan en schuift hem beheerst binnen: 1-3. De spanning is uit de lucht, dit kan niet meer verkeerd gaan. Ugur gaat nog een keer in de hoogste versnelling op de keeper af, maar kan het net niet afmaken. We wisselen Rene, waarvoor Nermin komt in minuut 78. BVV zet nog een keer aan en komt onze Patrick weer tegen, die met zijn grote teen een doelpunt voorkomt. Nermin onze pechvogel maakt een actie, trekt voor en raakt geblesseerd. Hij valt uit en good old Ravie komt er in voor de laatste vijf minuten. Hij heeft er zin in, want hij was deze zondag al om 10.15 aanwezig bij Baardwijk. Hij geeft ook alles deze vijf minuten en komt buiten adem het veld af als de scheidsrechter voor het einde fluit van deze sportieve wedstrijd. Ons Borks publiek weer bedankt, en jongens als we zo door gaan komen er zeker weten meer overwinningen aan.

Zoals een gezegde van Hanssie luidt: “In het verleden behaalde resultaten, zijn geen garantie voor de toekomst”

Gr. Hanssie Hanssie