Der Voor Gaan

DVG 1

Baardwijk 1 (zon)

3 november 2019 14:30

Kwart over twaalf de bespreking, voor Hansie en de meeste van ons een onbekende tegenstander. Emiel onze trainer heeft informatie over DVG opgevraagd en somt op: hard werkende ploeg, werkt met lange ballen, verre inworpen en een snelle buitenspeler. Emiel legt uit wat wij er tegenover gaan zetten en hamert erop dat wij er ook arbeid en strijd tegenover moeten zetten. We rijden naar Liemde, kleden ons om en beginnen aan de warming-up. Bart Janssen, onze geblesseerde verdediger, heeft er een goed gevoel over zegt hij tegen Hansie. Hij kijkt niet echt fris uit zijn ogen en Hansie weet niet of hij hem serieus moet nemen. De scheidsrechter blaast op zijn fluit en de wedstrijd begint. Baardwijk doet tien minuten mee en vergeten dan om te strijden, voetballen enz. DVG gooien zich voor de bal, maken slidings en hebben meer de wil om te winnen. Zijn ze voetballend zo goed, nee maar het spelletje wat ze spelen voeren ze goed uit. Patrick redt ons een paar keer en we hebben wat halve kansjes. In minuut 21 speelt DVG een lange diepe bal, ze spelen het netjes uit: 1-0. Een paar minuten erna schiet Rene goed op goal, maar een speler van DVG gooit er zichzelf ervoor en keert de bal. In minuut 30 raakt Nermin geblesseerd en wordt vervangen door Job. Bartje lost nog een schot dat naast gaat. Direct erna een diepe bal van DVG, deze wordt breed gelegd en het is 2-0. We weten de schade te beperken tot 2-0 en gaan rusten. We praten over wat we verkeerd doen en verder is het stil in onze kleedkamer. Maar dan uit het niets een hels kabaal, een donderspeech over wat we echt verkeerd doen. Het komt erop neer dat we niet moeten lullen maar poetsen. We komen anders de kleedkamer uit, een actie van Delano, waarna hij afspeelt op Rob K, die hem weer aflegt, maar een verdediger van DVG weet deze bal onschadelijk te maken. Gelijk erna een schot van Job, de keeper pakt hem. In minuut 53 stormt Sjors naar voren en geeft de bal aan Isak, die uithaalt maar over schiet. Max heeft een migraine-aanval en wordt gewisseld voor Andrej. Nu wordt DVG weer wat sterker en krijgen een aantal goede kopkansen die door Patrick of onze verdedigers onschadelijk worden gemaakt. We zijn hardleers want in minuut 66 een diepe bal en het staat 3-0. We zetten nog een keer aan, maar Hansie gelooft er niet meer in. Isak geeft in minuut 69 nog een loeier op goal, deze keert de keeper via de paal. In minuut 76 een vrije trap voor Baardwijk, Isak gaat erachter staan en jast de bal binnen: 1-3. Delano krijgt nog een kopkans, deze wordt tot corner gebokst. Het is tijd en de scheidsrechter fluit voor het einde. Proficiat DVG. Onze trouwe supporters weer bedankt en hopelijk volgende keer beter. Jongens, zoals we de tweede helft zijn ingegaan moeten we vanaf het begin doen. Dus niet lullen maar poetsen.

Zoals een gezegde van Hansie luidt: “We zijn pas verslagen als het doek is gevallen“

Gr. Hansie Hansie