vv Baardwijk VR 1 pakt 1e periode door winst op Blauw wit ‘81

Baardwijk VR1 (zon)

Blauw Wit'81 VR1 (zon)

17 november 2019 10:00

Om 10:00 uur werd er afgetrapt aan de Akkerlaan voor de wedstrijd vv Baardwijk VR1 tegen de nummer 2 in de competitie Blauw wit ’81 VR1. Dit team is naar Waalwijk gekomen om de punten mee te nemen. Ontzettend fel en keihard werkend is dit een tegenstander van formaat. Hierdoor golft het spel wel op en neer. De verdediging had er de handen vol aan. Toch hadden Kelly v H en gelegenheids verdediger Chayenna het goed voor elkaar. Hierdoor is ook deze wedstrijd Kelsey niet echt veel getest. Met regelmaat kwamen Danisha en Anouk vanaf de zijkant mee op om gevaar te stichten. Door de afwezigheid van Ellen in de verdediging was de positie op het middenveld wat aangepast. Dat was even wennen maar ging gaandeweg de wedstrijd beter en beter. De eerste helft eindigt in een doelpuntloze 0 – 0.  Na rust een gelijk beeld waarbij vv Baardwijk VR1 toch iets feller de duels in ging. Een wissel op het middenveld gaf wat meer controle. Sanne verhuisde naar rechtsbuiten en Julia kwam op het middenveld te voetballen. Hierdoor kwamen Kelly T en Bianca ook meer in hun spel. In de 70ste minuut kreeg vv Baardwijk VR1 een hoekschop te nemen waarbij de bal in een  woud van benen terecht kwam binnen het strafschopgebied. Caroline ziet de bal haar kant uit stuiteren en aarzelt geen moment en schiet hoog in het dak van de goal. Een bevrijdende 1 – 0. Blauw wit ’81 probeert er nog een tandje bij te zetten maar komt niet door de verschillende linies heen. Vv Baardwijk VR1 gaat 4,4,2 spelen en gokt op de snelheid van de voorhoede spelers. Nikki komt nog in het veld voor die benodigde snelheid. Een paar minuten voor tijd heeft dat resultaat. Nikki wordt lans de lijn weggestuurd en geeft een mooie voorzet die Caroline binnenkopt 2 - 0. De wedstrijd is gespeeld en na wat blessuretijd fluit de scheidsrechter voor het einde. Een klein feestje breekt los voor het behalen van de periodetitel. Bij het naar binnengaan in de kleedkamer was er nog een verassing. Vv Baardwijk VR2 had zich in een erehaag opgesteld waar iedereen onderdoor kon lopen. Baardwijk VR2, ook jullie gefeliciteerd met de behaalde overwinning. Hulpmeiden weer bedankt voor het assisteren. Eerstvolgende wedstrijd is op 24 november uit tegen DVO’60 VR1. Aftrap is om 10:00uur.