vv Baardwijk VR 1 winterkampioen na overwinning

Antibarbari VR3

Baardwijk VR1 (zon)

15 december 2019 14:00

Ongeslagen gaat Baardwijk VR1 de winterstop in. De laatste wedstrijd voor de winterstop moest gespeeld worden tegen Antibarbari VR3 uit Rotterdam. De uitslagen van Antibarbari VR3 laten zien dat dit een team is dat, ondanks dat het de laatste weken wat wisselvallig is, niet onderschat mag worden. Baardwijk start goed aan de wedstrijd en geeft geen ruimte aan de tegenstander om te voetballen. Baardwijk heeft de regie. Na goed druk zetten in de 5e minuut op de verdediging komt de afvallende bal voor de voeten van Kelly v Hassel die hard uithaalt en door de handen van de, overigens goed keepende, keeper doorschiet. 0 – 1.
Baardwijk blijft de bovenliggende partij en combineert de bal goed naar voren. Bij de opbouw van Antibarbari wordt goed gestoord wat regelmatig tot balbezit van Baardwijk leidt. In de 30ste minuut kan Indy daar gebruik van maken. Ze draait met een lichaamsbeweging de bal vrij binnen de 16 en scoort beheerst in de hoek. 0 – 2.
De drang bij Baardwijk wordt wat minder maar dat maakt voor de kansen van Antibarbari niet uit. Er is een snelle spits bij Antibarbari die eigenlijk heel de wedstrijd in de tang van de verdediging heeft gezeten. Tot de 44ste minuut waarbij ze aan de rand van de 16 goed wegdraait en met links prachtig in de bovenhoek scoort. 1 – 2. Na rust is het eerste kwartier van Baardwijk wat rommelig. Gelukkig is er dan nog de mentaliteit en de strijd die dat compenseert. De bal wordt in de 60ste minuut door de middenvelders van Baardwijk herovert en deze komt voor de voeten van de Jo Anne te liggen die hard de bal onhoudbaar voor de keeper in de rechterbovenhoek schiet. 1 – 3. Een paar wissels worden doorgevoerd. Het voetbal zit er weer in en na goed doorgaan op de keeper kan Julia in de 78ste minuut de 1 – 4 binnenschieten. In de 82ste minuut speelt Baardwijk misschien wel de mooiste aanval van het seizoen. Vanaf de keeper Kelsey over vijf schijven met een keer raken komt de bal voor de goal van Antibarbari waar Kelly T de bal binnen kan schieten. 1 – 5. Vervolgens wordt de wedstrijd professioneel uitgespeeld en fluit de zeer goed leidende scheidsrechter na 90 minuten voor het einde van de wedstrijd. En daarmee is zowel Baardwijk VR 1 als Baardwijk VR 2 winterkampioen. Een welgemeende felicitatie voor beide teams.
Na de winterstop zal Baardwijk VR 1 op 2 februari 2020 weer de draad oppakken met de uitwedstrijd tegen DESK VR1 uit Kaatsheuvel. Aanvang wedstrijd 12:00 uur