Zwaarbevochten overwinning voor Baardwijk vrouwen 1

DESK VR1

Baardwijk VR1 (zon)

2 februari 2020 12:00

Vandaag zondag 2 februari mochten de vrouwen van Baardwijk vrouwen 1 aantreden voor de eerste competitiewedstrijd na de winterstop tegen Desk vrouwen 1. Het was een regenachtige dag waardoor het bij aankomst nog onduidelijk was of de wedstrijd wel door kon gaan. Na wat overleg werd besloten om op het kunstgrasveld te gaan voetballen waardoor de wedstrijd een kwartier later kon beginnen.

Om 12:15 uur werd er dan eindelijk begonnen aan de wedstrijd tegen Desk. Desk kwam fel uit de startblokken en begon in de eerste minuten meteen met hoog drukken zetten op de verdediging van Baardwijk. De eerste twintig minuten had Baardwijk hier erg veel moeite mee en was het erg chaotisch. Er werd paniekerig gevoetbald door de vrouwen van Baardwijk en het altijd zo vertrouwd en rustig opbouwen zat er op dat moment niet in. In de eerste minuten heeft Baardwijk nog wel een grote kans gecreëerd via Caroline. Zij schoot de bal hard op goal waarna de keepster van Desk de bal niet kon klemmen en de bal over de doellijn ging aldus de speelsters in het veld, de scheidsrechter zag dit anders waardoor de stand 0-0 bleef. Na twintig minuten chaotisch voetballen kreeg Baardwijk meer grip op de wedstrijd. Desk werd vroeg onderdruk gezet waardoor er meer kansen gecreëerd werden en er meerdere duels gewonnen werden. Halverwege de eerste helft werd er iets over de middenlijn een overtreding op Anouk gemaakt wat resulteerde in een vrije trap. Deze werd ver het 16 meter gebied ingebracht waardoor Chayenna kon koppen, de bal werd gered door de keeper maar kwam voor de voeten van Kelly Tausch die hem rustig binnen schoot. Het doelpunt leidde tot meer rust in het spel van de vrouwen van Baardwijk. Niet lang na de eerste goal was het Julia die goed doordrukte en er uiteindelijk met de bal van doorging, aangekomen in het zestienmetergebied bedacht ze zich geen moment en schoot de bal mooi binnen. Desk probeerde nog wat terug te doen, met een paar goede steekballen deze waren allemaal net te hard waardoor dit niet leidde tot grote kansen. Met de stand van 0-2 gingen de vrouwen rusten. In de kleedkamer werd besproken dat alles wat feller moest en dat er voor elkaar gevochten moest worden. Vol goede moed begon Baardwijk aan de tweede helft. Duels werden gewonnen er werd hoog druk gezet en Desk werd nauwelijks gevaarlijk. Met nog 20 minuten te spelen op de klok kwam Desk er via een goede counter gevaarlijk uit. De rechtsbuiten van Desk nam de benen en gaf de bal goed terug op de 16 meterlijn, het schot van Desk belandde snoei hard op de lat waardoor Baardwijk met de schrik vrij kwam. Tot grote kansen zijn zowel Baardwijk als Desk niet meer gekomen in de tweede helft. Op wilskracht en werklust heeft Baardwijk ook deze competitiewedstrijd weer gewonnen en blijft de afstand in punten met de nummer twee op de ranglijst drie punten.
Baardwijk vrouwen 2 willen we bedanken voor de goede support op deze regenachtige middag, één team één taak.