Baardwijk F2 pakt volle winst in stadsderby.

RWB F3

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

10 oktober 2015 9:00

Jeffrey Geers

De derby Baardwijk – RWB komt dit seizoen zeker drie keer voor bij ons. Voor de beker hebben we al tegen de F5 gespeeld en gewonnen. Voor de competitie is de F3 de tegenstander. Na drie weken op rij zonder winst was dit de uitgelezen mogelijkheid om de drie punten weer eens bij Baardwijk te houden. De afgelopen wedstrijden werden er toch veel goals onnodig weggegeven, dus daarom werd er vooral op gehamerd om te proberen de nul te houden vandaag. Dat betekende ook dat er dus altijd iemand achterin moest blijven hangen om de counter van de tegenstander te kunnen opvangen. Achterin speelden we met Dilano en Ted. Zij voerden de opdracht in de eerste helft prima uit. Soms ging de Ted mee naar voren en bleef de Dilano hangen en soms was het andersom. Het middenveld, bestaande uit Stefan en Stefano, had de taak om de aanval te ondersteunen en ook om de verdediging te helpen indien nodig. Zij hebben dus de nodige meters gemaakt en een prima wedstrijd gespeeld. De opdracht voor de spitsen Kay, Jayson en Talha was duidelijk: scoren. Het maakt niet uit wie, als we er maar meer maken dan de tegenstander. Gelukkig was dat het geval, maar we hadden er wel “heul veul” kansen voor nodig. We begonnen messcherp aan de wedstrijd en we zetten de tegenstander meteen vast op eigen helft. Het balletje werd mooi rondgespeeld, er werd fel op de bal verdedigd en er werden legio kansen gecreëerd. Het veldspel was erg goed, iedereen bleef in positie en we tikten RWB helemaal van de mat. We zagen veel mooie aanvallen, voornamelijk over rechts, met dribbels van Stefan die lekker in de wedstrijd zat. De bal werd regelmatig voorgezet vanaf de zijkant, maar onze spitsen wisten er geen raad mee. De ene keer ging het schot naast, een andere keer hadden we te veel tijd nodig of vergaten we te schieten. Aan de andere kant werd het ook een paar keer flink gevaarlijk, maar Dilano en met name Ted speelden een puike partij in de verdediging. Er was geen doorkomen aan voor RWB. Zeker niet met een keeper als Kaj in de goal, want ook vandaag keepte hij weer foutloos en verrichte een paar belangrijke reddingen. Uiteindelijk werd het dan toch 1-0 voor Baardwijk. Stefan maakte een van zijn vele dribbels langs een aantal verdedigers en verraste de keeper met een harde diagonale schuiver in het uiterste linkerhoekje. Mooie goal, dik verdiend. We hadden er wel 5 kunnen maken in de eerste helft. Maar het bleef bij 1-0. In de rust was er weinig aan te merken op het goede spel van de F2. Gewoon lekker zo door blijven voetballen was de simpele boodschap. Kennelijk waren we toch niet helemaal bij de les aan het begin van de tweede helft, want in no time stond het weer 1-1. Door onoplettendheid en slap (lees: niet) ingrijpen kreeg RWB een niet te missen kans en was de score zowaar weer in evenwicht. Met de nodige moeite werden de spelers weer wakker geschud en konden we weer verder met de wedstrijd. We kwamen weer wat beter in ons spel en RWB werd weer teruggedrongen. Weer kregen we enorme kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar de schoten van Jayson (die overigens een dijk van een wedstrijd speelde) misten de kracht om echt gevaarlijk te worden. Gelukkig viel de 2-1 toch. Na een goede pass van Stefan werd Talha gelanceerd en deze keer was het wel raak. Er leek iets van spanning van de jongens af te vallen en de 3-1 hing in de lucht. Daardoor vergaten we dat er altijd iemand achterin moet blijven hangen. Een uittrap van de keeper kon worden opgepikt door de snelle spits van RWB. Hij kon alleen af op onze goal en omspeelde op schitterend wijze onze keeper. Hij had alleen zijn vizier niet op scherp staan en mikte de bal op de paal. Daar kwamen we erg goed weg. Voor hetzelfde geld was het 2-2 geworden. We pakten het daarna weer op en weer kregen we kansen om te scoren. Er volgde een uittrap van de keeper die door Stefano werd opgevangen. Hij zag dat de keeper niet in zijn goal stond en schoot van zo’n 20 meter hard op goal. Tot grote vreugde van ons allemaal verdween de bal in de goal: 3-1. De wedstrijd leek beslist, maar toch gaf RWB zich nog niet gewonnen. Er werd een overtreding gemaakt op een meter of 10 voor de goal. De bal kwam voor de goal en Stefano wilde de bal een roei naar voren geven. Helaas raakte hij hem verkeerd en kwam hij onhoudbaar voor Kaj in ons doel terecht. Kan gebeuren. Pure pech. Verder dan dat kwam RWB niet en zodoende werd de Waalwijkse derby winnend afgesloten. Een goede overwinning, die te laag is uitgevallen en daardoor onnodig spannend werd. Maar goed, we kunnen weer drie punten bijschrijven.