vv Baardwijk VR 1 wint met 4 – 0 van Virtus VR1

Baardwijk VR1 (zon)

Virtus VR1 (zon)

8 december 2019 10:00

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen een opnieuw fysiek sterke tegenstander Virtus VR1 uit Zevenbergen op het programma. De eerste helft is zwak en ongeïnspireerd door de dames van Baardwijk VR1. Vanuit de kant van Virtus VR1 denk ik dat ze het wel goed vonden gaan. Ze onderbraken het spel van Baardwijk VR1 door na de eerste aanname van Baardwijk VR1 er direct bovenop te zitten. Verder werd er slordig gespeeld en leed Baardwijk VR1 veel balverlies. Alles bij elkaar zijn er misschien welgeteld 3 kansjes geweest voor Baardwijk VR1. De 2e helft was in ieder geval beter. De bal ging sneller van speelster naar speelster en er was meer beleving. Dit had in de 50ste minuut direct resultaat zodat de spits van Baardwijk VR1 de bal langs de keeper kon schieten en de 1 – 0 op het scorebord laat noteren. Daarmee leek het verzet van Virtus VR1 enigszins gebroken. Dit werd nog een beetje aangedikt nadat Kelly v Hassel in de 55ste minuut ruim buiten het doelgebied van Virtus VR1 de bal op de pantoffel neemt en hard en onbereikbaar voor de keeper in de kruising schiet. 2 – 0. Na 60 minuten worden er 2 wissels doorgevoerd die de zijkanten van nieuwe energie voorzien. Ook dit betaald zich direct uit door een geweldige goal van de rechtsbuiten die vanaf de zijkant keihard in de korte hoek hoog in de goal schiet.
Baardwijk VR1 kunnen nu wat vrijer spelen. In de 80ste minuut een corner voor Baardwijk VR1 die uit de rebound weer naar de zijkant wordt gespeeld en door Kelly T wordt voorgezet. Chayenna (die stond daar toch nog vanwege de corner) kopt de bal keurig netjes binnen. 4 – 0. Vervolgens wordt de wedstrijd professioneel uitgespeeld en fluit de scheidsrechter na 92 minuten voor het einde van de wedstrijd. Volgende week staat waarschijnlijk de uitwedstrijd tegen het Rotterdamse Antibarbari VR3 op het programma. Aanvang wedstrijd 14:00uur.