Baardwijk F2 sluit de competitie af met winst!

Nieuwkuijk F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

28 november 2015 9:00

Robin Brands

Vandaag alweer de laatste wedstrijd in de najaarscompetitie. Na de zeperd van vorige week hadden onze jongens iets goed te maken. Onze gasten uit Nieuwkuijk wisten in de heenwedstrijd de punten in eigen huis te houden. Overigens was dat geheel tegen de verhouding in, maar ja, zo kan dat gaan in het voetbal. De F2 was gebrand op een goed resultaat en leken goed gemotiveerd om weer eens een keer drie punten te pakken. Nieuwkuijk mocht aftrappen. Baardwijk zette gelijk vol de druk erop. Daar had onze tegenstander zichtbaar last van. We oogden veel feller dan afgelopen week. Dat kwam waarschijnlijk doordat we nu beter beschermd waren tegen de kou. Baardwijk had het beste van het spel. We wisten elkaar goed te vinden en we zaten kort op de tegenstander. Toch waren de eerste twee kansen voor onze gasten. Tot twee keer toe stond de paal een voorsprong voor Nieuwkuijk in de weg. Mede door het goed verkleinen van de goal door Kaj, werd de spits gedwongen de bal in de uiterste hoek te schuiven. Maar gelukkig voor ons stond het vizier niet geheel op scherp. Veel meer kansen kregen ze niet doordat er goed verdedigd werd door Ted en Dilano. Ook wij kregen kansen. Zo waren er schoten van Stefan die het doel misten en een paar mogelijkheden voor onze spitsen Jayson en Talha, die net hun voet niet tegen de bal konden zetten na goede voorzetten vanaf de flanken. Uiteindelijk braken we de wedstrijd dan toch open. Een mooie aanval via Stefano kwam bij Kay. Hij speelde op zijn beurt Stefan aan en die schoot de bal feilloos in de korte hoek. Zo kwamen we op een verdiende 1-0 voorsprong. Niet veel later was het weer raak. Een mooie aanval over rechts resulteerde in een voorzet die Jayson aan kon nemen. Hij was niet zelfzuchtig en legde de bal panklaar voor Kay. Kay bedacht zich geen moment en schoot de 2-0 tegen de touwen. Met deze stand gingen we rusten. In de tweede helft waren we weer de betere ploeg. Voetballend zat er veel meer lijn in dan bij de tegenstander. We kregen ook een paar grote kansen, maar een schot van Stefano ging net over, een schot van Stefan zeilde naast en een poeier van Jayson werd ternauwernood geblokt. We hadden er zomaar twee of drie meer kunnen maken. Nieuwkuijk kwam er af en toe gevaarlijk uit. Meestal was Ted op tijd terug om in te grijpen. Er was echter één moment waarop de spits van Nieuwkuijk ontglipte aan de aandacht van onze verdedigers. Kaj had hem nog bijna, maar de bal was te goed ingeschoten. Zo werd het toch nog spannend. In de laatste minuut was het zelfs nog even billen knijpen toen onze gasten tot twee keer toe een corner mochten nemen. De eerst werd goed weggewerkt, maar uit de corner die daarop volgde ontstond een enorme scrimmage voor onze goal. De bal viel voor de voeten van een speler van Nieuwkuijk en die haalde meteen uit. Ik zag hem er al in gaan, maar gelukkig ging hij langs de buitenkant van de paal. Het bleef bij 2-1 en daarmee boekten we onze vierde overwinning. Dit was een competitie met ups en downs. Er zaten hele goede wedstrijden bij, maar er waren ook een paar wedstrijden bij van een heel bedenkelijk niveau. We spelen nog niet constant, het wisselt nogal. Dat is iets wat bij de leeftijd hoort. Achteraf gezien hadden we meer punten kunnen pakken. Dat zou ook verdiend geweest zijn. Een tweede plaats was zeker mogelijk geweest, maar het zat ook niet altijd mee. Wij zijn nu klaar met de najaarscompetitie. Net op tijd voor de winter echt begint. Vanaf januari gaan we ons weer richten op de voorjaarscompetitie en dan begint het allemaal weer opnieuw.