Baardwijk F2 incasseert onnodig verlies in Vlijmen.

Vlijmense Boys F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

7 november 2015 10:30

Na de zege met dubbele cijfers van vorige week was het zaak om de “winning mood” vast te houden. De tegenstander van vandaag was Vlijmense Boys. Zij zijn samen met nog drie andere teams gelijkwaardig aan ons. Het is dus een vrij spannende competitie. Dat blijkt ook uit de stand, want als we vandaag zouden winnen, kwamen we op de tweede plaats terecht. De vorige wedstrijd tegen Vlijmen eindigde in een 3-3 gelijkspel. We gaven toen een voorsprong van 3-0 weg in de laatste vijf minuten. Vandaag begonnen we erg sterk aan de wedstrijd. De bal werd goed rondgespeeld en vaak werden er ook mooie passeer acties gemaakt. Baardwijk had het beste van het spel en de actie vond voornamelijk plaats op de helft van de tegenstander. We kregen wat kansen, maar die gingen er niet in. Bij een incidentele aanval van Vlijmen kregen zij een corner. Deze werd weggewerkt, maar niet ver genoeg. Vervolgens vergaten we in te grijpen en lieten we de speler van Vlijmen ongehinderd  aanleggen voor een schot. Kaj had nog geen bal op goal gehad totdat dit schot werd afgevuurd. Helaas had Kaj geen schijn van kans om deze kanonskogel uit zijn doel te ranselen. 1-0 achter, volledig tegen de verhouding in. Onze F2 rechtte de rug en zette weer aan voor een offensief. In een mum van tijd werd orde op zaken gesteld door een 1-0 achterstand om te buigen in een 2-1 voorsprong. De 1-1 viel uit een corner van Kay. Hij zag goed dat Stefan helemaal vrij stond. Stefan aarzelde geen moment en joeg de bal hard tegen het net. Een minuutje later stond Kay aan het einde van een mooie aanval van achteruit via Ted, Stefan en Talha. Kay wist hem netjes onder de keeper door in het hoekje te schieten. Zo leken we de rust in te gaan met een 2-1 voorsprong. Maar helaas vergat Kaj de bal met zijn handen te pakken. In een poging de bal weg te trappen, maaide hij langs de bal waardoor de spits van Vlijmen de bal zo de goal in kon lopen. Een zeldzame fout van onze doorgaans zeer betrouwbare sluitpost. Met de score weer in evenwicht gingen we naar de ranja. Tijdens de rust hebben we aangegeven dat we vooral zo door moesten gaan, met de aantekening dat we niet met zijn allen naar voren moesten gaan lopen, maar dat we ook onze verdedigende taken moesten uitvoeren. Vlijmen kwam de tweede helft beter voor de dag. En wij wat minder. Er leek gedurende de tweede helft ook wat vermoeidheid in te sluipen. Of misschien was de ranja wat zwaar op de maag gevallen. In ieder geval kantelde de wedstrijd. Vlijmen kreeg meer grip op ons spelletje en met fysiek spel werden we terug gedrongen. Dat resulteerde in een 3-2 achterstand toen we weer stonden af te wachten bij een afvallende bal. Niemand legde de speler van Vlijmen iets in de weg en dan is het makkelijk om de bal erin te schieten. Het geloof was daarna een beetje weg. Het werd zelfs 4-2 voor Vlijmen na een goed uitgespeelde aanval. Toch pakten we het weer op en kwamen weer langzaam terug in de wedstrijd. We kregen zelfs een penalty nadat een schot met de handen werd geblokkeerd. Stefan schoot de  strafschop netjes binnen, maar om onduidelijke redenen werd dit doelpunt afgekeurd. De strafschop moest opnieuw genomen worden, nu nog verder van de goal. Helaas ging hij er deze keer niet in. Daarna kregen we nog een paar kansen die we beter hadden kunnen uitspelen. Dat was eigenlijk ook het probleem in de tweede helft. We vonden elkaar te weinig en we waren vaak meer gefocust op de bal en de eigen actie dan op samenspelen met elkaar. Erg jammer. We hadden hier gewoon moeten winnen vandaag. Qua voetbal waren we de bovenliggende partij. Volgende week kunnen we weer aan de bak als de koploper op bezoek komt. Wie weet kunnen we voor een stunt zorgen.