Baardwijk F2 kan niet voor stunt zorgen tegen de koploper.

Beesd F3

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

14 november 2015 10:00

Nyo Sulsters

We wisten dat we een lastige ochtend zouden krijgen. Ten eerste kwam de ongeslagen koploper op bezoek. Ten tweede was het ook de dag dat Sinterklaas aan zou komen. En ten derde waren we maar met zeven spelers omdat Talha een ongelukje had gehad op school, waardoor hij een paar dagen rust moest houden van de dokter. Heel goed om te zien was dat Talha toch naar Baardwijk was gekomen om zijn teamgenootjes aan te moedigen. Super gedaan Talha, zo hoort het! Zoals gezegd, de tegenstander stond ongeslagen bovenaan en de eerste wedstrijd ging in Beesd kansloos verloren. We kwamen toen amper over de middellijn heen. Dat was vandaag in de eerste helft wel anders. We begonnen de wedstrijd met Kaj in de goal. In de verdediging Ted en Dilano. Op het middenveld Stefano en Stefan en voorin Jayson en Kay. Geen wissels dus. Vanaf het begin van de wedstrijd was duidelijk dat dit wel eens een spannend potje kon gaan worden. Onze tegenstander is gewend om te winnen, zonder al te veel tegenstand, maar vandaag hadden ze het lastig tegen een zeer goed voetballend Baardwijk. We speelden prima samen en we vonden elkaar ook goed. We waren fel op de bal die we écht wilden hebben. Er werd niet afgewacht, maar we gingen juist naar de bal toe en we blokkeerden met gevaar voor eigen leven de doelpogingen van de tegenstander. Soms met goed getimede slidings, soms door gewoon in de weg te lopen. Vooral achterin stond het als een huis. Met name Ted was een enorme sta-in-de-weg voor de spitsen van Beesd. Ze kwamen er maar niet voorbij. Ook Dilano deed van zich spreken door veel ballen te onderscheppen en dan prima in te spelen op de middenvelders. Stefan en Stefano liepen zich een draai in de rondte op het middenveld. Stefan als de dribbelaar en Stefano als de stofzuiger. Een mooi dynamisch duo. Voorin probeerden Kay en Jayson de verdedigers van Beesd te slim af te zijn. Helaas waren die erg snel en erg sterk, zodat ze het toch vaak aflegden. Toch kregen we ook kansen, zoals een schot dat op de vuisten van de keeper uiteen spatte, een schot net naast en een paar scrimmages voor de goal waarbij de bal net niet goed viel. De wedstrijd ging gelijk op, tot de laatste minuut van de eerste helft. Toen volgde er een uitval van Beesd, waarbij er bij ons twee naar de bal toe liepen. Dus stond er een speler van de tegenstander vrij. Dat werd goed gezien en goed uitgespeeld. Zo gingen we de rust in met een 0-1 achterstand. In de rust hebben we aangegeven dat er erg goed gevoetbald werd en dat een stunt er nog steeds in zat. Als we er maar in geloofden. De tweede helft was nog maar net begonnen of het was ineens 0-2. Een schot van Beesd werd goed gered door Kaj, maar vervolgens kregen we de bal niet weg achterin. Toevallig rolde de bal voor de voeten van een speler van Beesd, die zo heel gemakkelijk de marge verdubbelde. Dat was een teleurstelling voor ons. Dat was ook te zien aan de lichaamstaal, want de kopjes gingen hangen. Daar maakte Beesd direct gebruik van en ze trokken vol overgave ten strijde. Wat volgde was een corner. Die werd mooi voorgegeven en kwam per ongeluk op de hak van een tegenstander terecht, die eigenlijk wegdraaide voor de bal. 0-3. Pure pech. Het gemis van een wissel begon nu ook zijn tol te eisen. We konden het allemaal niet meer belopen. We probeerden het nog wel, maar het wilde niet meer lukken. Het werd 0-4 door een lage schuiver die onder Kaj doorschoot over het natte gras. Dan werd het nog 0-5 door wéér zo’n klutsbal die dan weer wel goed valt voor de tegenstander. Tenslotte werd de 0-6 ook nog binnengeschoten, maar dit was wel een mooi doelpunt. Kortom: eerste helft fantastisch gevoetbald, tweede helft minder, maar wel hard gewerkt. Weinig geluk en geen wissel brak ons uiteindelijk op. Nog twee wedstrijden deze competitie. Volgende week wacht RWB.