Collectieve off-day voor Baardwijk F2 !!

RWB F3

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

21 november 2015 9:00

We kunnen nog derde worden in de competitie. Dan moeten wel de laatste twee wedstrijden gewonnen worden. De eerste van de twee is de wedstrijd tegen RWB F3. De vorige wedstrijd tegen dit team eindigde in een 3-2 overwinning. We hadden er op die dag overigens wel tien moeten maken, want kansen kregen we genoeg. Ik ben bang dat de kou een te grote invloed heeft gehad op de wedstrijd van afgelopen zaterdag. Tenminste dat denk ik, want de F2 was niet vooruit te branden. Vooral in de eerste helft was er geen wil om te winnen. Niemand wilde de bal écht hebben en we hebben sjokten maar een beetje doelloos over het veld. RWB daarentegen was veel feller en had schijnbaar geen last van de kou. We begonnen nog goed en we kregen direct een paar grote kansen die we niet benutten. Probeer een hoekje uit te zoeken als je een vrije schietkans krijgt, recht op de keeper schieten heeft weinig kans van slagen. Het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van de tegenstander, maar bij de eerste de beste uitval was het meteen raak. Een bal die door het midden werd gespeeld, werd onderschept. Ondanks een redding in eerste instantie door onze keeper werd de bal in de rebound toch nog in onze goal geschoten. Zo stonden we (alweer) tegen de verhouding in op achterstand. Het spel en met name de inzet werd er niet beter op. De kou begon grip op ons spel te krijgen. Wéér een bal door het midden was de aanleiding voor de 2-0. Weer een uitval doordat de laatste man een bal door het midden uitverdedigd. Vervolgens leken we lamgeslagen door deze tegengoal. Er kwam geen bal meer aan en we lieten de kopjes hangen. In de rust hebben we geprobeerd om de jongens weer bij de les te krijgen, maar het werd al snel duidelijk dat er niet veel meer in zat vandaag. In de tweede helft hebben we met fanatiek coachen geprobeerd om ze te helpen om scherp en alert te blijven. Dat lukte maar ten dele. We waren weer de bovenliggende ploeg. En dat zegt wat over de tegenstander, want wij speelden echt niet goed. Toch kregen we het voor elkaar om nog één keer het net te vinden via een mooie aanval vanuit het middenveld. We kregen daarna nog zeker vijf opgelegde kansen op de gelijkmaker, maar de bal wilde er niet meer in. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af en konden we met lege handen terug naar Baardwijk. Eigenlijk schandalig dat we van zo’n ploeg als RWB F3 niet hebben kunnen winnen. Conclusie: een complete off-day voor de F2. Gezien het feit dat de kou zo’n grote invloed had op de meeste spelers is het advies om ze de volgende keer dan maar wat warmer aan te kleden, zodat ze niet afgeleid worden door koude handen of iets dergelijks. Komende week gaan we hard werken om ons te verbeteren. Want we moeten nou toch wel wat stappen gaan zetten in onze ontwikkeling.