Baardwijk doet goede zaken in duel tegen Beek Vooruit!

Baardwijk 1 (zon)

Beek Vooruit 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

6 december 2015 14:30

Souren, M.W.J.

Door winst op koploper Beek Vooruit is Baardwijk slechts 1 punt verwijderd van de koppositie, met nog een inhaalwedstrijd te gaan is het zelfs mogelijk dat Baardwijk zichzelf winterkampioen van de 3e klasse B mag noemen. In de thuiswedstrijd van afgelopen zondag was vanaf het begin zichtbaar dat beide teams voor de volle winst gingen. Het was Raymond Leijtens die uit een vrije trap in de 13e minuut Baardwijk al op een 1-0 voorsprong bracht. De aanvalsdrift van Baardwijk ging na dit doelpunt gewoon door en 20 minuten later wist Tom Sleenhoff uit een hoekschop bekeken raak te koppen. Wie dan dacht dat Baardwijk met een 2-0 voorsprong achterover ging leunen had het mis. De ene aanvalsgolf volgde de ander op. Beek Vooruit daarentegen ging steeds meer de lange bal en de counter hanteren. De  snelle en handige broertjes Schalk kwamen er echter niet aan te pas tegen de goed voetballende verdediging van Baardwijk. In de 40e minuut ontving Rob van Ravenstein een crosspass van Bart Rombouts, waarbij van Ravenstein de bal uitstekend aannam, lobde de bal over een verdediger heen en passeerde snoeihard de keeper. Baardwijk kon gaan rusten met een 3-0 voorsprong. In de 2e helft eigenlijk hetzelfde beeld, een aanvallend Baardwijk en een counterend Beek Vooruit. Aanvallend had Baardwijk in de 2e helft schijnbaar veel gegeven want de aanvalsdrift van Baardwijk nam zichtbaar af. In de 69e minuut had een van de broertjes Schalk toch succes toen hij bij een scrimmage het eerst zijn hoofd tegen de bal kon zetten en de 3-1 kon aantekenen. Met nog 20 minuten te gaan kwam er weer een beetje geloof in een goed resultaat bij Beek Vooruit. Baardwijk wist de wedstrijd echter gemakkelijk uit te spelen met nog enkele kansen over en weer. Na afloop bleek dat Gilze en TSC punten verspeeld hadden en dat Baardwijk opklom naar een 2e plaats. Volgende week staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma en wel tegen het Tilburgse NOAD.

MEER FOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>