Baardwijk zet ongeslagen reeks van 8 wedstrijden neer!

Baardwijk 1 (zon)

NOAD 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

13 december 2015 14:30

Wildenberg, J.H. van den

Baardwijk wist afgelopen zondag eenvoudig en zakelijk van het Tilburgse NOAD te winnen. Hierdoor bleef Baardwijk voor de 8e keer ongeslagen deze competitie. In de 14e minuut wist Guus Beerens, door een schuiver in de verre hoek, het net al te vinden. Baardwijk kon echter niet lang genieten van deze voorsprong want door een slordigheidje op het middenveld wist NOAD 1 minuut later al de 1-1 te scoren. Het licht gehavende Baardwijk, door afwezigheid van de geblesseerde Kevin Vissers en geschorste Tom Sleenhoff, ging echter niet bij de pakken neerzitten. Tot overmaat van ramp moest Tim Inen na een 20-tal minuten het veld ook geblesseerd verlaten. Zijn plaats werd ingenomen door Rob van Ravenstein hetgeen wel de nodige omzettingen vereiste. In de 38e minuut wist ook Bart Rombouts het net te vinden en kon Baardwijk met een kleine voorsprong gaan rusten. In de 48e minuut dacht Rob van Ravenstein tot scoren te komen door een lob over de keeper van NOAD. De bal dreigde echter net voorlangs te gaan, maar gelukkig voor Baardwijk schrok een verdediger van NOAD zo van de bal die plotseling voor zijn voeten viel dat hij hem prompt in eigen goal schoot. Baardwijk bleef goed op de aanval spelen waarvan Jasper Werten in de 69e minuut van kon profiteren. Een weggeslagen bal door de keeper viel voor zijn voeten en Werten twijfelde niet en schoot de bal snoeihard in de touwen. In de 72e minuut wist NOAD nog met een knap doelpunt de stand naar 4-2 te brengen, maar dit was uitsluitend voor de statistieken. In de slotfase werden Guus Beerens en Bart Rombouts nog gewisseld voor Sjors Verkerk en Jordan van Zuylen. Door het verlies van Gilze komt Baardwijk nog steviger op de 2e plaats te staan en indien volgende week Baardwijk de inhaalwedstrijd bij SCO in winst om kan zetten, nemen zij zelfs de koppositie van Beek Vooruit over.