Baardwijk VR1 wint in Houten met 2-4!

Houten VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

29 november 2015 14:00

Zondag vertrokken we richting Houten voor de wedstrijd tegen de rode lantaarndrager. Met de wedstrijdbespreking werd al aangehaald dat deze wedstrijd niet zomaar op voorhand gewonnen zou worden. Tijdens de wedstrijd op het kunstgras bleek al snel dat de voorspelling juist was. Door de harde wind was het erg moeilijk voetballen voor Baardwijk, en Houten bleef makkelijk overeind. Baardwijk was wel meer aan de bal, maar er werd niet veel mee gedaan. Na ongeveer 20 minuten was het dan toch raak voor Baardwijk. Een corner van Kelly Tausch ging in een keer over de keeper. Daarna gebeurde er niet veel meer de eerste helft, Baardwijk viel wel aan, maar kansen kwamen er niet meer. Onder de rust werd er nogmaals gewaarschuwd dat Houten nog niet verslagen was, waarna de tweede helft begon. Het werd al snel 2-0 door Daisy die een dieptepass goed op waarde inschatte, en de bal beheerst onder de keepster doorschoof. Hierna ging Baardwijk slordig spelen wat resulteerde in 2 doelpunten van Houten binnen 5 minuten. Eindelijk werden we wakker. Het tempo ging iets omhoog, en er werd feller gespeeld. Een doorbraak over rechts werd door Daisy op maat breed gespeeld, waarna Ilona de 3-2 op het bord schoot. Even later was het een scrimmage voor het doel van Houten waar Ilona wederom van profiteerde en de bevrijdende 4-2 tegen de touwen schoot. Houten had niet meer de kracht om terug te knokken, en Baardwijk speelde de wedstrijd rustig uit. Nuttige overwinning, meer is er niet over te zeggen. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, thuis tegen Floreant. Het publiek bedankt voor de massale steun, Claudia en Cindy vooral voor de vocale ondersteuning, jullie waren erg goed te horen! Verder bij deze heel veel sterkte en beterschap voor Anouk tijdens en na je operatie, namens het hele team, begeleiding en supporters.