Nipte overwinning voor Baardwijk VR1!

Baardwijk VR1

Floreant VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

6 december 2015 10:00

Belkom, T. van

Zondag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma tegen Floreant uit Boskoop. Met de uitwedstrijd nog in gedachte, 8 minuten blessuretijd met in de laatste minuut de gelijkmaker van Floreant, werd om 10 uur begonnen. Het weer was beter dan vorige week, de zon scheen en het waaide bijna niet. Na een voorzichtig begin was het Floreant dat het heft in handen nam, en Baardwijk met vlagen overspeelde. Baardwijk kreeg wel wat kleine kansjes, maar veel stelde het niet voor. De rust werd gehaald met 0-0, voor Baardwijk was dit met het nodige geluk het hoogst haalbare. Na de rust een iets beter en feller Baardwijk, echter tot grote kansen leidde dit nog niet. Een kwartier voor tijd was het Daisy die door de verdediging van Floreant liep, waarbij er een overtreding werd gemaakt binnen het strafschopgebied, een terechte penalty was het gevolg. Deze werd binnengeschoten door Daisy, op dat moment wel tegen de verhouding in. Het spel werd wel iets beter, echter Floreant profiteerde van een foutje in de verdediging bij Baardwijk en frommelde de 1-1 in het doel. De wedstrijd leek daarna uit te lopen op een gelijkspel, echter 5 minuten voor tijd was het wederom Daisy die 2 tegenstanders uitspeelde en de 2-1 voorsprong hard in de touwen schoot. Floreant zette nog wel aan, maar verder dan een schot dat door Natasja prachtig werd gepareerd kwamen ze niet meer. Dit betekende alweer de derde overwinning op rij, wat de vierde plaats op de ranglijst oplevert. Overwinning was wel iets geflatteerd, maar nu zat het gewoon wel een keertje mee. Resultaten zijn boven verwachting, het gaat goed. We doen gewoon nog steeds mee. Bij deze tevens voor Chayenna en Anouk sterkte en beterschap voor de komende week met jullie operatie`s, supporters bedankt voor jullie steun, en tot 14 februari voor de uitwedstrijd tegen `t Zand in Tilburg. Iedereen alvast prettige feestdagen en een gezond, voorspoedig en sportief 2016.