Baardwijk JO13-1 ongeslagen kampioen!

Helvoirt JO13-1

14 december 2019 10:15

Afgelopen zaterdag stond de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie op het programma. Plaats van handeling was het sportpark van vv Helvoirt. Gezien de stand was één puntje genoeg om de titel binnen te slepen. De voorgaande wedstrijden waren allemaal winnend afgesloten, waarbij soms grote uitslagen werden neergezet. Maar het ging niet altijd even gemakkelijk. Zeker niet tegen naaste concurrent Den Dungen JO13-1. In deze cruciale wedstrijd aan het begin van het seizoen werden de punten ternauwernood in eigen huis gehouden door een 2-1 overwinning. Ook in de wedstrijden tegen Emplina en BLC was het billenknijpen, maar toch werden ook deze wedstrijden allemaal in winst omgezet. Vaak werden er met goed voetbal veel kansen gecreëerd. We mogen echter wel wat efficiënter met die kansen omgaan. Soms speelden we ook nog te slordig waardoor we het onszelf onnodig moeilijk maakten. Maar over het algemeen hebben we het uitstekend gedaan, zeker als je voor het eerst met zijn allen op een groot veld speelt.

De wedstrijd tegen Helvoirt was dus de uitgelezen kans om kampioen te worden. Er stond toch wel wat spanning op bij de jongens. Mede daardoor leken we wat angstig en speelden we onzeker. Toch waren we met afstand de beste ploeg op het veld en gaven we geen kans weg. We creëerden zelf legio kansen, maar het vizier stond niet op scherp. Uiteindelijk wisten we toch het net te vinden na een minuut of twintig en leek de druk er een beetje van af. Tot de rust veranderde er niets aan het spelbeeld en ook niets aan de stand.

De tweede helft was een kopie van de eerste. Baardwijk viel aan en probeerde de score op te voeren, Helvoirt hield voornamelijk tegen en kwam nagenoeg niet op onze helft. We verzuimden om het grote overwicht uit te drukken in de score. Totdat uiteindelijk toch de 0-2 viel, na een mooi afgeronde aanval. Daarmee was de wedstrijd ook wel beslist en was de druk eraf. We speelden ineens weer zoals we dat het hele seizoen hebben gedaan en de ene na de andere mooie aanval volgde elkaar op. Toen de 0-3 viel was de ontlading groot. De buit was binnen. Na het laatste fluitsignaal werd de (kinder)champagne geopend en werden de fakkels aangestoken onder het toeziend oog van de vele meegereisde supporters. Achteraf werd er nog een mooi feestje gebouwd in de kantine van Baardwijk, waar onder de klanken van het clublied de spelers werden gehuldigd met een beker en een frietje met wat drinken. Een uitstekende prestatie van dit nieuwe team dat is samengesteld uit spelers uit wat vorig seizoen de JO12-1 en JO11-1 was. Door het behaalde kampioenschap zal de JO13-1 in de voorjaarcompetitie uitkomen in de 1e klasse.