vv Baardwijk VR 1 bekert verder

Baardwijk VR1 (zon)

Bavel VR2 (zon)

20 oktober 2019 10:00

Zondag 20 oktober stonden de dames van vv Baardwijk VR1 om 10:00uur op het veld voor de bekerwedstrijd tegen Bavel VR2. Een mooie test voor de dames om weer tegen een 2e klasser te spelen. Een aantal jaren geleden was dit team nog te sterk voor de dames. Inmiddels is er in beide teams het een en ander verandert. Bavel VR2 begint voortvarend aan de wedstrijd. Met goed samenspel combineren ze er lustig op los. Na 4 minuten krijgen ze een geweldige kans die maar net wordt over gekopt. Een waarschuwing aan de dames van vv Baardwijk VR1. In de 10e minuut is er geen houden aan. Een mooie aanval die door het midden wordt uitgevoerd en onbereikbaar voor de keeper in de hoek wordt geschoven. 0 – 1. De dames van vv Baardwijk begrijpen dat er een tandje bij moet. Dit wordt gelukkig op het veld langzaam zichtbaar. Ook vv Baardwijk VR1 combineert  een aantal malen goed met als resultaat dat uit een voorzet van Anouk, Kelly T en Julia in de 16 kunnen combineren waarbij Kelly T de eer krijgt om de bal rechts in de hoek te schieten. 1 – 1. De wedstrijd gaat verder waarbij Bavel VR2 toch wel de overhand heeft. Gelukkig voor vv Baardwijk VR1 kunnen ze dit niet in doelpunten omzetten. Na een half uur vervangt Caroline Kelly T die nog herstellende is van een blessure. De 2e helft laat een volledig ander beeld zien. De eerste  tien minuten gaat nog wel bij Bavel VR2 ondanks dat vv Baardwijk VR1 in de 50ste minuut door goed storen middels een aanval over rechts namens Julia de 2 – 1 kan worden binnengeschoten. Bavel VR2 komt niet meer in het spel wat ook de verdienste is van het goed samenwerken van vv Baardwijk VR1. Na zo’n 60 minuten kan Caroline opstomen naar de goal en schiet de bal binnen. 3 – 1. Na 70 minuten vervangt Paola de moegestreden Julia. Indy vervangt Amani en Nikki komt in het veld voor Sanne. Vv Baardwijk VR1 voetbalt de wedstrijd uit waarbij ook een prachtige redding van Kelsey in de 82ste minuut niet onbenoemd mag blijven. Die redding voorkwam de aansluitingstreffer die wellicht Bavel VR2 nodig had. Na ongeveer 92 minuten floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Wat deze wedstrijd vooral speciaal maakte was de blijdschap die collectief door het hele elftal ging na ieder gescoorde goal en na afloop van de wedstrijd. Vv Baardwijk VR1 heeft bewezen dat ze ook tegen een elftal uit de 2e klasse goed partij kunnen geven.
Indy en Paola bedankt voor het willen meehepen. Eerstvolgende wedstrijd is op 27 oktober uit tegen SC Welberg VR1. Aftrap is om 10:00uur.