Baardwijk F2 legt GDC F2 met gemak over de knie !!

GDC F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

31 oktober 2015 9:15

Na de dramatische uitschakeling in de beker waren onze jongens gebrand op revanche. “Slachtoffer” was de F2 van GDC. De eerste wedstrijd tegen deze ploeg eindigde in een 16-1 overwinning. Dus zou het vandaag ook niet echt spannend gaan worden waarschijnlijk. Zeker niet toen ondergetekende vernam dat hun keeper en hun beste speler naar de F1 verhuisd zijn. Om het niveauverschil niet al te groot te laten zijn en daarmee de spelvreugde juist wat groter, werd besloten dat GDC een extra speler mocht opstellen. Niet dat dat veel hielp overigens. Compliment voor de begeleiding van GDC, want ook na deze wedstrijd waren de spelers nog steeds vrolijk… Het verschil in kwaliteit was enorm. Baardwijk nam direct het heft in handen en stuurde de tegenstander van het kastje naar de muur. De 0-1 van Talha viel dan ook al na enkele minuten. Niet veel later was het Stefan die het net wist te vinden. Daarna had iedereen wel zin om een goal te maken en werd het spel rommeliger. We speelden niet goed meer samen en iedereen ging voor eigen succes. Met uitzondering van Dilano, die het spel van achteruit prima verdeelde. Ted stond voor de verandering weer eens in de spits en daar maakte hij meteen gebruik van toen hij attent reageerde op een hard schot van Stefan. De bal caramboleerde uit de kluts voor zijn voeten en daar wist Ted wel raad mee: 0-3. Daarna was het de beurt aan Talha, na een goede assist van Stefano. Op slag van rust deed ook Kay een duit in het zakje na een goede pass van Talha. 0-5 voor bij de rust is niet slecht. Toch waren er nog genoeg dingen die beter kunnen en moeten. Het samenspel was niet optimaal. Zoals gezegd wilde iedereen een keer scoren. Begrijpelijk en dat is ook bijna gelukt. Maar je moet elkaar ook de bal gunnen. Vandaag zag ik weer een keer dat we de bal van elkaar afpakten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kortom: het maakt niet uit wie de goal maakt, als we er maar meer maken dan de tegenstander. In de tweede helft leek het met vlagen beter te gaan. We kregen echt tientallen kansen om de score verder op te voeren. Vaak stond paal en lat in de weg of werd de bal net naast geschoten. Gelukkig gingen er ook ballen in. Eerst was het Kay die scoorde na een goede aanval. Ted veroverde de bal, keek goed om zich heen en zag Stefan staan. Stefan gaf een steekbal op Kay en die rondde bekwaam af. Vervolgens was het de beurt aan Stefano, die goed anticipeerde op een uittrap van de keeper en de bal hard tegen de touwen aan joeg. De volgende was een mooie aanval die van achteruit werd opgezet en via de linkerkant bij Jayson terecht kwam. Hij stelde Talha in staat om zijn derde doelpunt van de wedstrijd binnen te schieten. Daarna nog een mooie aanval. Talha gooide de bal in aan de linkerkant van het veld. Stefano speelde hem direct door naar Ted en die zag Stefan vrij staan. Hij had alle tijd om aan te nemen en de bal met een mooie schuiver vanaf een meter of 15 in het hoekje langs de keeper te schieten. Onze keeper Kaj heeft werkelijk waar geen enkele bal op doel gekregen. Wel één terugspeelbal en die werd goed doorgespeeld. Je kunt dus zeggen dat Kaj vandaag foutloos heeft gekeept. Als klap op de vuurpijl besloot hij ook nog eens mee naar voren te gaan. En met succes, want na een goede  hoekschop van Talha, kwam de bal via Stefan bij Kaj terecht. Hij bedacht zich geen moment en roste de bal met een droog schot achter zijn grabbelende collega van de tegenpartij. Daarmee was de tien bereikt en dat was ook gelijk de eindstand. Gezien de kansen en het spelbeeld hadden het er wel twintig moeten zijn, maar met deze uitslag zijn we natuurlijk ook tevreden. Volgende week zal het moeilijker zijn als we ons gaan opmaken voor een krachtmeting met Vlijmense Boys F2.