Glorieuze winst Baardwijk E1 op WSC E4 !!

WSC E4

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.23

7 november 2015 10:00

Jordin Brands

Na een week van hard trainen staat vandaag de thuiswedstrijd tegen WSC E4 op het programma. WSC heeft het moeilijk in onze competitie als enige 1e jaars E-tje tussen de 2e jaars E-tjes en staat op de laatste plaats. Onze uitwedstrijd wonnen we met 3-7 bij WSC. Dit was vooral in het begin een moeizame wedstrijd, waarbij we pas in de 2e helft uitliepen. Eens kijken hoe het deze wedstrijd vergaat. We beginnen de wedstrijd met Axel natuurlijk in het doel, Melle en Mert achterin, Bas, Merlijn en Quinn op het middenveld en Nik in de spits (Pepijn en Jip op de bank). De wedstrijd begint gelijk lekker. We trekken snel het spel naar ons toe en binnen enkele minuten zorgt Merlijn met zijn schot op doel gelijk al voor verwarring. De bal komt terug bij Bas, die deze kans benut en de 1-0 noteert! Altijd fijn een snelle voorsprong. Baardwijk bepaalt het spel en het is wachten op het volgende doelpunt. Deze valt snel wanneer Bas Nik aanspeelt en Nik de bal in het net schiet, 2-0! De afstanden tussen de verdediging, middenveld en spits houdt Baardwijk vandaag klein, waardoor het overpassen vloeiend loopt. Balverlies wordt dan ook weinig geleden. Dan volgt er een mooie soloactie van Nik, die vanuit het middenveld de bal aangespeeld krijgt, en vervolgens een tegenstander en de keeper weet uit te spelen en de 3-0 noteert! WSC probeert iets terug te doen, maar de verdediging door Melle en Mert staat vandaag als een huis. Leuk om te zien hoe de spitsen van WSC door het duo M & M afgetroefd worden. En dan is daar vanuit het niets het prachtige lobje over de keeper heen van Quinn, 4-0! Bas en Quinn worden gewisseld, zodat Jip en Pepijn aan de slag kunnen. Merlijn krijgt nog een mooie kans, maar ziet zijn schot naast gaan. Het zit hem niet mee. Maar wie het wel meezit is Pepijn, want die scoort koud in het veld de 5-0! En prompt is hij even later de aangever voor de 6-0, die Nik door de benen van de keeper schiet. Zit pas enkele maanden op voetbal, maar Pepijn kan goed mee met de rest. De 1e helft eindigt uiteindelijk met een schot van Merlijn die de keeper weet te vangen. Het zit hem echt niet mee… De 2e helft begint met Mert en Nik op de bank. Quinn laat gelijk zien wat hij in huis heeft, want voor WSC het weet hebben ze al Quinn’s 2e treffer tegen het net zitten, 7-0!  En dan laat Bas even zien hoe het moet. Tijdens een aanval loopt Bas tot de achterlijn door en geeft die bal een poeier. Is het een voorzet? Is het een schot op doel? Alleen Bas weet het, maar wat zit ie mooi boven in de kruising en is het zomaar 8-0! En alsof deze al niet fraai genoeg was, is het enkele momenten later weer raak als Bas de 9-0 hoog in de bovenhoek schiet. Een mooi doelpunt. De keeper van WSC blesseert zich  bij dit doelpunt en wordt vervangen door een veldspeler. Er komt sporadisch gevaar vanuit WSC, maar ze krijgen in deze fase een vrije trap. Er wordt, net echt, een muurtje gezet door Bas, Quinn, Nik en Pepijn. Maar Axel hoeft niet in actie te komen want WSC schiet over. Bij de tegenaanval die daaruit voortvloeit weet Pepijn Mert te vinden, die de bal foutloos in het doel schiet en 10-0 noteert! Het goede spel van Mert, die dit seizoen een sprongetje heeft gemaakt, mag inderdaad wel eens beloond worden met een doelpunt! Doe maar 2, want na wat doelpogingen weet hij weer het net te vinden en maakt 11-0! WSC begint wat gefrustreerd te raken, ze spelen duidelijk een mindere wedstrijd dan vorige keer. Bas ziet nog een schot op de lat belanden, voordat hij, na goed samenspel met Mert en Jip de 12-0 kan scoren! Hierna volgt een aanval van WSC, die wordt geblokkeerd door Axel. Dat onze keeper pas laat in de 2e helft zijn 1e balcontact heeft zegt alles over deze wedstrijd. Goed positiespel, correcte slidings en geconcentreerd spelen hebben gezorgd voor deze grote overwinning. Als WSC aan het einde door een eigen doelpunt de eindscore op 13-0 zet, wordt er afgefloten en is deze voor WSC dramatische wedstrijd voorbij. Axel kan tijdens de penalty-serie eindelijk zijn skills laten zien, want hij keept deze zeer goed en heeft er weinig doorgelaten. Het was een leuke wedstrijd om naar te kijken, met goed spel van Baardwijk. Met een doelsaldo van +28 kan er alleen maar gezegd worden: knap gedaan jongens!

Scoreverloop:
1-0: Bas