Nipte overwinning Baardwijk E1 bij SV Capelle E1!

SV Capelle E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.23

21 november 2015 9:30

Vandaag staat de een na laatste wedstrijd van de najaarscompetitie op het programma. De E1 mag zijn kunsten laten zien bij SV Capelle. SV Capelle E1 staat op de 4e plaats, dus op papier zou winst binnen handbereik moeten zijn. Ons team is, zoals elke week, in zijn geheel aanwezig, dus we kunnen met 2 reservespelers aan de wedstrijd beginnen. Hoewel incompleet materiaal bijna nog roet in het eten gooide…Bas…  We beginnen de wedstrijd aanvallend en zien dat gelijk al beloond worden met een corner in de 2e minuut. Er zijn kansen voor Merlijn en Quinn, maar deze worden niet benut. SV Capelle oogt een beetje onzeker. Zodra ze de bal hebben veroverd, wordt er terughoudend aangevallen. De score wordt mooi opengebroken als Nik de bal krijgt en Quinn in scoringspositie ziet staan. Een passje terug en Quinn kan de bal vol overtuiging in het net schieten, 0-1! SV Capelle blijft weinig gevaarlijk aanvallen, tot we ons erin verslikken.  Terwijl Mert tijdens een aanval naar voren is gelopen, wordt de bal door de tegenstander onderschept en reageert onze verdediging niet alert genoeg. Met een aanval van 1 uit 1 schiet SV Capelle de bal strak in de bovenhoek en is onze keeper Axel kansloos, 1-1. Hierna volgen wat kansen voor onze E1. Als er een overtreding op Mert wordt begaan, krijgen we een vrije trap. Via Quinn en Merlijn belandt de bal bij Nik, die zijn daaropvolgende kopbal niet genoeg kracht en zuiverheid weet mee te geven. Vervolgens wordt er door SV Capelle een corner weggeven. En zoals wel vaker gebeurt hebben wij een spelerswissel op het juiste moment. Jip en Bas komen erin en zorgen gelijk voor meer gevaar. Quinn’s corner is op maat en de bal belandt bij Bas, die hem op zijn hoofd neemt en met een harde kopbal de 1-2 op het scorebord zet. Een unicum: 15 seconden in het veld en met het eerste balcontact een doelpunt scoren! Niet veel later is er weer een corner voor ons. Merlijn neemt de hoekschop voor zijn rekening en weet hierbij Bas te vinden. De keeper kan nog net bij de bal, maar het schot is hoog en hard genoeg om Bas de 1-3 te laten scoren! Net als we denken met 1-3 de rust in te gaan is daar nog een actie van SV Capelle. Een afstandschot belandt uiteindelijk toch nog achter Axel en gaan we een beetje onverwacht met 2-3 de rust in. Ondertussen is het gedaan met het rustige weer en is het gaan regenen. Erg vriendelijk van SV Capelle dat ze voor onze reservespelers een paraplu komen brengen! Deze razende reporter zoekt haastig een droog heenkomen waardoor het volgende doelpunt gemist wordt. Baardwijk ziet het aanvallende spel beloond worden met het derde doelpunt van Bas: 2-4. Een zuivere hattrick! Daarna volgen nog wat kansen: een corner van Quinn, die bijna het doel indraait en waar de keeper moeite mee heeft, er gaat een kopbal van Merlijn over en Quinn en Bas schieten nog naast. Dan volgt er een slechte uittrap van de keeper van SV Capelle. Deze wordt door Quinn onderschept en vanaf de middenlijn schiet hij de bal met een mooie boog over de keeper heen en zet de 2-5 op het scorebord! Merlijn en Quinn worden gewisseld voor Mert en Nik. Helaas zorgt een te harde terugspeelbal van Nik op Axel voor grote problemen. Axel moet voluit gaan om de bal binnen te houden en terwijl hij hem nog net binnen kan houden, gaat de spits van SV Capelle ermee vandoor en schiet de 3-5 binnen. En niet vlak daarna is het weer raak, maar niet voor ons. Uit een corner valt de bal in de kluts en trekt SV Capelle aan het langste eind: 4-5. En zo valt het aantal tegendoelpunten toch nog hoog uit. Opvallend was dat we in deze wedstrijd wel naar de bal kijken maar niet naar onze medespelers. Weg = weg, terwijl als we de bal aannemen en ondertussen rondkijken naar onze medespelers, dan hoeven we niet zoveel balverlies te lijden. Maar winst is in the pocket !!!