Baardwijk boekt zwaarbevochten zege in eerste bekerwedstrijd.

Baardwijk VR2 (zon)

SVSSS VR2 (zon)

6 september 2020 10:00

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen SvSSS Vr2 op het programma,de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Om 10 uur werd er begonnen aan deze wedstrijd. Vanaf het begin was het een leuke en goede wedstrijd van beide kanten,Baardwijk kreeg een paar goede kansen,en na 10 minuten was het Daan die de openingstreffer op het bord schoot vanaf ongeveer 25 meter,de keepster van de gasten was volstrekt kansloos. Daarna zakte het iets in,en de bezoekers kwamen uit het niets op gelijke hoogte door een foutje van onze keepster,even later kwamen ze zelfs op voorsprong door slecht verdedigen. Baardwijk pakte hierna de draad weer op,en het was uitblinker Anouk die vlak voor de rust de gelijkmaker op het bord schoot. Na de rust hetzelfde spelbeeld,Baardwijk had iets meer het heft in handen,maar toch kwamen de bezoekers weer op voorsprong. Een misverstand werd afgestraft,en weer moest de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. Een geweldige solo van Joyce werd besloten met een mooie pass op Daniëlle die Baardwijk wederom op gelijke hoogte bracht. De wedstrijd kon alle kanten op,ook de bezoekers(een goede en sportieve ploeg) kregen een paar goede kansen. Irza voorkwam door goed keeperswerk een paar keer een tegendoelpunt,helaas had ze geen verweer op een schot in de korte hoek. Weer moest de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. 10 minuten voor tijd was het zover,een prachtige steekbal van Daan werd door Jeske knap afgemaakt,en zo stond het weer gelijk. Het zag er naar uit dat dit de eindstand zou worden,toch kreeg Baardwijk loon naar werken. Jeske werd vlak voor tijd nog een keertje diep gestuurd,en op onnavolgbare wijze schoot ze de voorsprong binnen. Hierna floot de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van een mooie wedstrijd, zeker ook voor het publiek. Gezien het aantal kansen was de overwinning verdiend,het grootste pluspunt deze wedstrijd was het feit dat we er 90 minuten voor hebben geknokt,en erin zijn blijven geloven. Mooie overwinning op karakter. Anne bedankt voor de hulp,en de vader van Maud voor het fluiten.Volgende week spelen we wederom thuis tegen ODC Vr2,deze wedstrijd begint om 13.00 uur.