Baardwijk verstevigd koppositie

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

31 januari 2016 14:30

Düzdüsen, K.

Ondanks dat er afgelopen zondag diverse wedstrijden waren afgelast wegens de hevige regenval van afgelopen zaterdag werd er bij Baardwijk gewoon gevoetbald op een goed bespeelbaar veld. Door de afgelasting van vorige week uit bij Waspik was dit voor Baardwijk de 1e wedstrijd na de winterstop. Iedereen was dan ook benieuwd, mede door het 8 daagse trainingskamp in het zonnige Spanje, hoe Baardwijk de 2e competitiehelft op zou pakken.

De wedstrijd begon met een minuut stilte vanwege het overlijden van Erelid Cor Slaats, Cor 68 jaar lid en tot enkele maanden terug nog erg actief als vrijwilliger. Hij heeft zijn steentje nog bij mogen dragen aan de renovatie van het tribunegebouw en was ook nog actief bij het belijnen van de velden.

De supporters van Baardwijk waren verheugd over het vertoonde spel van Baardwijk, want concurrent voor een eventuele titel werd maar liefst met 4-0 verslagen. Hierdoor komt Baardwijk met een punt voorsprong en een gespeelde wedstrijd minder nog steviger aan de kop van de ranglijst te staan.

Ondanks dat Oosterhout een erg goed voetballend team heeft was het toch Baardwijk die de boventoon voerde.

Al in de 3e minuut wist Rob van Ravenstein een duel te winnen waarna hij  de bal panklaar legde voor Bart Rombouts die de 1-0 liet aantekenen. In de 16e minuut wist Raymond Leijtens het hoofd van Kevin Vissers te vinden die de bal over de keeper van Oosterhout kon koppen. De aanvalsdrift van Baardwijk ging maar door, maar in de 1e helft wist Baardwijk niet meer tot scoren te komen. Oosterhout faalde regelmatig op de 16 meterlijn bij Baardwijk en kwam slechts tot een kans in de 1ehelft.

Na de rust zagen we hetzelfde spelbeeld. In de 51e minuut wist Bart Rombouts de bal terug te leggen op Tom Sleenhoff welke vanaf de 16 meterlijn feilloos inschoot. In de 68e minuut wist Tom Sleenhoff met een hakbal Rob van Ravenstein te vinden. Ook deze twijfelde niet en passeerde snoeihard de Oosterhoutse goalie.

Door verlies van Beek Vooruit is Baardwijk nu alleen koploper.

Maar men weet ook bij de geel zwarten dat men niet te vroeg moet juichen, want met de komende 3 wedstrijden, RWB uit, Gilze thuis en Waspik uit wachten er nog 3 zware wedstrijden. Uiteraard moeten er hierna nog 9 wedstrijden worden gespeeld waarbij altijd no 27 punten zijn te verdelen

Volgende week speelt Baardwijk vanwege het carnavals weekend niet

Wedstrijdfoto's