Baardwijk wint van Gilze en behoudt koppositie.

Baardwijk 1 (zon)

Gilze 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

21 februari 2016 14:30

Rombouts, W.

Afgelopen zondag speelde Baardwijk de thuiswedstrijd tegen Gilze.

Gilze, de enige ploeg, die Baardwijk in het lopende seizoen tot nu toe een nederlaag wist toe te brengen. Bovendien stond Gilze 5 punten achter op de koploper en mocht niet verliezen om de aansluiting met de top kwijt te raken.

Baardwijk ging voortvarend van start wat in de 3e minuut van de wedstrijd al resulteerde in een kans, Kevin Vissers kopte de bal vanuit een corner echter op de paal. De voorhoede van Baardwijk kwam met snelle uitvallen tot drie maal alleen voor de keeper maar wisten het net nog niet te vinden. Het was Baardwijk die volop de aanval zocht, het duurde dan ook tot de 41e minuut voordat de Baardwijk keeper Patrick Coenen voor het eerst in actie moest komen.

Beide ploegen gingen dan ook rusten met een 0-0 tussenstand.

In de 59e minuut kon Baardwijk voor het eerst juichen nadat een voorzet van Raymond Leijtens door Rob van Ravenstein hard werd ingekopt. Vanaf dat moment ging Gilze ook meer op de aanval spelen. In de 68e minuut moest de verdediging van Baardwijk aan de noodrem trekken, waarbij de scheidsrechter een strafschop toekende. De bal werd nog getoucheerd door de keeper, maar niet voldoende om de voorsprong te behouden.

Slecht 2 minuten later wist Baardwijk opnieuw op voorsprong te komen door een schot van Tom Sleenhoff. Met nog 20 minuten te gaan ging Gilze op jacht naar een doelpunt. Met hangen en wurgen werd dit door Baardwijk voorkomen.

Na het eindsignaal haalde heel Baardwijk opgelucht adem, men was weer een stapje dichterbij. Vanaf dit moment is iedere wedstrijd een finale, beginnend volgende week, wanneer Baardwijk op bezoek moet bij Waspik om daar de eerste inhaalwedstrijd te spelen.

Bekijk hier de foto's!