Baardwijk neemt op de valreep 3 punten mee uit Bavel.

Bavel 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

6 maart 2016 14:30

Dammers, S.H.J.

Koploper Baardwijk moest afgelopen zondag op bezoek bij de als nr. 10 geplaatste Bavel. Dat dit geen gemakkelijke wedstrijd voor Baardwijk zou worden was vooraf al wel bekend. In de thuiswedstrijd wist Bavel namelijk al een 3-0 achterstand om te buigen naar een gelijkspel. Bovendien heeft Bavel de punten hard nodig om uit de nacompetitie zone voor degradatie te blijven.

De wedstrijd had een vrij eenzijdig verloop waarbij Baardwijk de ploeg was die probeerde te blijven voetballen en Bavel vrijwel elke veroverde bal naar voren roste.

Op deze manier kwam Baardwijk niet echt in het spel en Bavel kreeg met deze lange ballen zelfs nog enkele kansjes. Maar door goed verdedigend werk van het centrale duo, Kevin Visser en Davy Heuverling en Baardwijk Keeper Patrick Coenen wist Baardwijk het achterin goed dicht te houden. Ook Baardwijk wist de nodige kansjes te creëren maar deze kwamen of niet in de richting van het doel of de keeper van Bavel was een sta in de weg.

Baardwijk wist steeds meer druk op de achterhoede van Bavel te leggen en in veel gevallen konden de Baardwijk voorwaartsen slechts gestuit worden met een overtreding. De gele kaarten voor Bavel en vrije trappen en hoekschoppen voor Baardwijk stapelden zich op tegen het einde van de wedstrijd. In blessuretijd was het dan toch Bart Janssen welke uit een corner van Bart Rombouts het vijandige net wist te vinden. De ontlading bij alles wat Baardwijk is was enorm. Door verlies van een van de concurrenten, TSC, blijft Baardwijk goed meedoen voor een eventuele hoofdprijs op het einde van deze competitie. Maar met voor Baardwijk nog 9 wedstrijden te gaan zijn er altijd nog 27 punten te verdelen. De ongeslagen reeks van Baardwijk is inmiddels uitgebreid naar  12 wedstrijden waarin 31 punten werden gehaald. Wie weet wat er te gebeuren staat indien Baardwijk deze lijn vast kan houden. Komende zondag wacht Baardwijk de wedstrijd tegen hekkensluiter Advendo,  welke afgelopen zondag de overwinning, op het einde van de wedstrijd tegen SCO, door een eigen doelpunt om zeep hielpen.

Foto's van de wedstrijd: Klik hier!