Baardwijk verstevigd koppositie

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

13 maart 2016 14:30

Vaan, A.J.J. de

Door de 3-0 winst op rode lantaarndrager Advendo heeft Baardwijk zijn koppositie opnieuw verstevigd. Mede door het verlies van nr. 2 Beek Voorruit staat Baardwijk nu 5 punten voor op Oosterhout, terwijl Baardwijk nog een inhaalwedstrijd tegen RWB tegoed heeft. Deze zal gespeeld worden op paaszaterdag.

Maar in het Baardwijkkamp waakt men ervoor om te vroeg te juichen, ook voor Baardwijk duurt de competitie namelijk nog acht wedstrijden, dus zijn er altijd nog 24 punten te verdelen. Baardwijk kwam tegen Advendo goed uit de startblokken en wist gedurende de gehele wedstrijd voldoende kansen te creëren. Net als vorige week werd er te slordig met de geboden kansen omgegaan, mede door goed keeperswerk van de Advendo sluitpost. In de 42e minuut wist Joep Klerx de ban te breken, door de bal van dichtbij bekeken binnen te schieten.

Advendo, welke hopen via de nacompetitie nog een kans voor lijfsbehoud te krijgen, bood vanaf dat moment in aanvallend opzicht weinig meer. De wedstrijd werd door Baardwijk, zonder problemen, uitgespeeld. In de 72e en 84e minuut wist Rob van Ravenstein het net nog 2 maal, op vrijwel identieke wijze, het vijandige net te vinden.

In het laatste kwartier werden Sjors Mandemakers en Freek Klerx nog ingebracht voor Guus Beerens en Bart Rombouts.

Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Virtus uit Zevenbergen welke afgelopen zondag met 3-2 verloren van Waspik.